IBM atliktas pasaulinis tyrimas – vadovų apklausa – atskleidė svarbią koreliaciją: 54 proc. sėkmingai veikiančių įmonių vis dažniau naudoja išorinio bendradarbiavimo su klientais modelius. Tai reiškia, kad klientų nuomonė tampa vis svarbesnė ne tik kuriant naujus gaminius ar paslaugas, bet ir kuriant įmonių strategiją ir vystant veiklą.
Apklausa parodė, kad 71 proc. įmonių ir organizacijų IT vadovų mato aiškų komunikacijos su klientais skaitmenizavimą ir perkėlimą į socialinius tinklus. Jų teigimu, panaudodamos didelių duomenų srautų (Big Data) analizės priemones, naujosios technologijos jau dabar leidžia individualizuoti pasiūlymus klientams.
Ne mažiau entuziastingai tokius pokyčius vertina ir rinkodaros vadovai. 64 proc. jų ketina pradėti tiesioginę asmeninę komunikaciją su klientais jau per kelerius artimiausius metus.
Tiesa, reikia pripažinti, kad galimybę panaudoti didžiuosius duomenis šiuo metu turi tik 1 iš 5 įmonių.
IBM pasaulinio tyrimo metu buvo tiesiogiai apklausti daugiau nei 4000 aukščiausio lygio vadovų. Tyrime dalyvavo ir 4 Lietuvos įmonių vadovai.