Prekyboje pasirodžius pirmosioms „Radeon R9 290X“ partijoms, kilo įtarimai, kad sėkmingo egzemplioriaus gavimui reikalingos žinios, panašios į tas, kurios padeda išsirinkti tinkamą arbūzą. Kai kurie serijinių vaizdo plokščių egzemplioriai veikdavo žemesniais dažniais, nei pabuvojusios apžvalgininkų rankose. Natūralu, kad tai akivaizdžiai įtakoja „Radeon R9 290X“ spartą.
Daugybė vartotojų ir žurnalistų šiuo klausimų kreipėsi į gamintoją, kad šis pateiktų savo komentarą šiuo klausimu. Puslapis „Tech Report“ praneša, kad AMD atstovai jau žino apie susiklosčiusią situaciją. Kartu buvo pažadėta, jog kompanija išsiaiškino charakteristikas tų serijinių vaizdo plokščių, kurios gali demonstruoti nepatenkinamą spartos lygį. Šiuo metu dirbama prie tvarkyklių atnaujinimo, kuris turėtų problemą išspręsti.
Puslapis „SweClockers“ ėmėsi atlikti dar detalesnį tyrimą. Buvo palyginta mažmeninei prekyba skirta „Radeon R9 290X“ (gamintojas – „PowerColor“) su identišku modeliu, atsiųstų specialiai žiniasklaidai. Išsiaiškinta, kad dirbdama „ramiuoju“ režimu, serijinis modelis gali veikti 100 MHz mažesniu dažniu. Aktyvavus „Uber mode“ režimą, skirtumas sumažėdavo iki 30 MHz – abi vaizdo plokštės peržengdavo 1 GHz ribą.
Taip pat paaiškėjo, kad žiniasklaidai išsiųstų „Radeon R9 290X“ egzempliorių ventiliatoriai sukosi 2020 aps./min. greičiu, tuo tarpu serijiniai modeliai – 1920 aps./min. Geresnis aušinimas leido pasiekti didesnių dažnių. Negana to, serijiniai modeliai su kiek prastesniu aušinimu turi 5 % didesnę GPU įtampą. Didesnis kaitimas ir prastesnis aušinimas – keletas priežasčių, kodėl serijiniai „Radeon R9 290X“ modeliai sulaukė tiek kritikos.
Kaip AMD ketina kovoti su savo flagmanų nelygybe? Tikėtina, kad atnaujintos tvarkyklės padidins aušinimo sistemos ventiliatorių apsisukimų spartą. Geresnis aušinimas leis pasiekti didesnės spartos, tačiau tai reiškia, kad kartu bus didesnis triukšmo lygis. Pakeitimai turėtų įtakoti ne tik „Radeon R9 290X“, tačiau ir „Radeon R9 290“.