Lietuvoje per mėnesį gyventojai įsigyja apie 7 tūkstančius planšetinių kompiuterių. Dažniausiai lietuviai renkasi „Samsung“, „Prestigio“ ir „Apple“ planšetinius kompiuterius, kurie sudaro daugiau nei du trečdalius visų šiemet parduotų planšetinių kompiuterių, rodo pasaulinės tyrimų bendrovės GFK duomenys.
Remiantis GFK duomenimis, planšetinių kompiuterių rinka Lietuvoje per metus išaugo triskart: pernai sausį–rugsėjį planšetinių kompiuterių mūsų šalyje parduota 19,7 tūkst. vienetų, o šiemet per tą patį laikotarpį – daugiau nei 61,5 tūkst. vienetų.
„Lietuvos planšetinių kompiuterių, kaip ir išmaniųjų telefonų, rinkoje dominuoja modeliai su populiariausia pasaulyje „Android“ operacine sistema. 85,2 proc. vartotojų įsigyjamų planšetinių kompiuterių yra su „Android“ operacine sistema, 14,4 – su „iOS“, o planšetinių kompiuterių su „Windows“ dalis mažiausia – vos 0,4 procento“, – sakė informacinių technologijų didmeninės prekybos bendrovės „Asbis“ viceprezidentas Baltijos šalims Linas Grinevičius.
„Samsung“ vis dar dominuoja planšečių rinkoje, tačiau kompanijai ant kulnų lipa pigesnius ir su originalia „Google Android“ versija esantys „Prestigio“ planšetiniai kompiuteriai. Jie šiemet iš antrosios vietos išstūmė „Apple iPad“. Rugsėjį „Prestigio“ planšetinių kompiuterių parduota net 1,5 karto daugiau nei „Apple iPad“ ir vos 300 vienetų mažiau nei „Samsung“.
L. Grinevičiaus teigimu, „Prestigio“ planšetinių kompiuterių išpopuliarėjimą Lietuvoje labiausiai lemia dvi priežastys. Pirmoji jų – kaina. Įsigyti „Prestigio“ planšetinį kompiuterį galima už 259–999 litų.
Antroji priežastis – „Prestigio“ prekės ženklo išpopuliarėjimas. Šio gamintojo planšetiniai kompiuteriai techniniais parametrais prilygsta aukščiausios klasės įrenginiams, naudojamos aukštos kokybės medžiagomis. „Dauguma lietuvių yra racionalūs pirkėjai. Matydami praktiškai identiškas produktų charakteristikas, jie natūraliai renkasi keliais šimtais litų mažiau kainuojančius įrenginius. Ši priežastis lemia, kad „Prestigio“ įrenginių vartotojų skaičius labai sparčiai auga, įsitvirtina ir pats prekės ženklas, nes vis daugiau žmonių rekomenduoja jį savo pažįstamiems“, – sakė L. Grinevičius.
„Asbis“ atstovas pastebi, kad konkurencija Lietuvos planšetinių kompiuterių rinkoje tampa vis intensyvesnė, ir prognozuoja, kad pigesni modeliai atsirieks vis didesnę rinkos dalį. „Lietuvoje plečiasi nebrangių planšetinių kompiuterių asortimentas, nes ir pasauliniu mastu tokių įrenginių gamintojų daugėja. Ypač – siūlančių planšetinius kompiuterius su „Android“. Dėl palankesnių kainų planšetiniai kompiuteriai tampa prieinami didesnei daliai žmonių ir Lietuvoje“, – pasakojo L. Grinevičius.
Pigesnių modelių populiarėjimą liudija ir GFK duomenys: nors planšečių parduota 200 proc. daugiau, rinkos vertė litais teišaugo 82 procentais, nes vidutinė kaina sumažėjo net 40 procentų. Šiuo metu Lietuvos gyventojai planšetinį kompiuterį perka vidutiniškai už 859 litus.
Anot „Asbis“ atstovo, intensyviausias pardavimų periodas bus Kalėdų laikotarpis. „Kadangi planšetinių kompiuterių kainos nukritusios iki kelių šimtų litų, didesnei daliai vartotojų jie tampa patraukli Kalėdinė dovana. Pernai gruodį visoje Lietuvoje planšetinių kompiuterių buvo parduota beveik 10 tūkst. vienetų“, – sakė „Prestigio“ įrenginius importuojančios bendrovės atstovas.