„Kaspersky Lab“ toliau stebi pasaulyje siunčiamo šlamšto kiekio mažėjimą. 2013 m. rugsėjį bendrovės analitikai užfiksavo šio rodiklio mažėjimą 1,4 proc. – šlamštas pašto sraute sudarė 66,2 proc. Tačiau nepageidaujamo pašto kiekio mažėjimas nereiškia, kad kenkėjai nebe tokie aktyvūs: jie ir toliau stengiasi eksploatuoti aktualiausias sezono temas ir parenka naujas priedangas kenkėjiškoms programoms platinti.
Pirmajam rudens šaltukui spustelėjus, internete atsirado nuorodų, siūlančių įvairiausių šilumos taupymo gyvenamosiose patalpose ir išlaidų už dujas, vandenį bei elektrą mažinimo būdų. Interneto vartotojams šlamšto siuntėjai siūlė montuoti saulės baterijas, ypatingus energiją taupančius šviestuvus ir šiltinti namus. Neretai tokie laiškai buvo siunčiami automatiškai sugeneruotais adresais, sudarytais iš prasmės neturinčio raidžių rinkinio.
Rugsėjį „KLaspersky Lab“ analitikai pastebėjo kelis kenkėjiškus siuntimus, vartotojų apgaulei naudojančius užsienio interneto ir telefono paslaugų tiekėjų vardus, kurie dažnai parenkami pridengti kenkėjų atakas. Britanijos telekomunikacijų bendrovės „BT Group“ vardą šlamšto siuntėjai naudojo siųsdami „Trojos“ virusą „Dofoil“, kuris parsisiunčia ir paleidžia kenkėjiškas programas aukos kompiuteryje. Padirbtame laiške buvo pranešama, kad vartotojas neseniai pakeitė elektroninio pašto adresą asmeniniuose nustatymuose ir dabar juo naudosis, kad paskelbtų apie pokyčius ir atnaujinimus. Detalesnei informacijai gauti vartotojui buvo siūloma peržiūrėti priedą, kuriame slėpėsi „Trojos“ virusas. Kad vartotojas patikėtų, jog laiškas tikras, kenkėjai naudojo iš pirmo žvilgsnio galiojantį siuntėjo adresą ir nuorodą į oficialų bendrovės puslapį.
Šalių šlamšto siuntėjų visame pasaulyje sąraše pirmasis trejetukas liko nepakitęs. Pirmoje vietoje vėl yra Kinija (22 proc.), palyginti su praėjusiu mėnesiu, rodiklis padidėjo 1 proc. Antroje vietoje – JAV (18 proc.), šios šalies siunčiamo šlamšto dalis sumažėjo 1 proc. Trečioji vieta priklauso Pietų Korėjai (14 proc.), jos rodiklis sumažėjo 1,4 proc. Kartu šios šalys rugsėjį išplatino 54 proc. pasaulyje siunčiamo šlamšto.
„Kaip visada šį mėnesį šlamšto siuntėjai atkreipė dėmesį į metų laiko ypatumus, nuo kurių priklauso reklamuojamų prekių ir paslaugų potencialių vartotojų aktyvumas. Taigi rugsėjį padidėjo pasiūlymų, susijusių su elektros ekonomija ir patalpų šiltinimu. Jau kitą mėnesį mes laukiame naujamete tema siunčiamo šlamšto dalies padidėjimo. Dar kartą norime atkreipti vartotojų dėmesį, kad šlamšte reklamuojamos bendrovių ir privačių asmenų paslaugos gali labai brangiai kainuoti – tokį šlamštą gali siųsti apgavikai“, – pabrėžia Tatjana Ščerbakova, „Kaspersky Lab“ vyriausioji šlamšto analitikė.