Korporacija „Google“ kuria savo nuosavą vartotojų veiksmų sekimo internete sistemą, rašo leidinys „USA Today“. Nauja technologija „AdID“ pakeis trečių šalių „sausainiukus“ (cookies), leidžiančius sekti vartotojų veiksmus ir naršymo įpročius reklamos tikslais.
Kol kas kompanija „Google“ garsiai nekalba apie šį metodą, tačiau paieškos giganto atstovai spaudai patvirtino, jog „Google“ iš tikrųjų tobulina vartotojų veiksmų sekimo sistemą. Antra vertus, jis perspėjo, jog visos kuriamos koncepcijos kol kas yra ankstyvojoje stadijoje, tad apie realų jų pritaikymą kol kas negali būti ir kalbos.
Naujoji sistema „AdID“ leis vartotojams apriboti jų veiksmų sekimą arba net blokuoti atitinkamas kompanijas, pasitelkiant vartotojo nustatymus. Tiesa, kiekvienais metais nustatymai bus atnaujinami, ir žmogui teks iš naujo juos sukonfigūruoti pagal savo pageidavimus.
Kompanija „Google“ taip pat svarsto galimybę turėti keletą „AdID“ profilių, jais galės pasinaudoti tie, kuriems labai svarbus anonimiškas naršymas Internete.
Kokiu būdu naujasis metodas bus diegiamas? Viskas gana paprasta: naršyklė „Google Chrome“ šiuo metu užima apie 42 % rinkos, ir jei „AdID“ bus įdiegta tik šioje naršyklėje, „Firefox“ ir „Internet Explorer“ turėtų pasivyti.
Tiesa, dėl „Internet Explorer“ kai kurie ekspertai turi savo nuomonę. Sekdama „Google“ pavyzdžiui, „Microsoft“ gali sukurti savo analogišką sistemą. Tokiu būdu, „sausainiukai“ gali tapti praeitimi, o vartotojų veiksmų sekimas pakils į naują lygmenį.