Interneto vartotojai smukdo tinklo ekonomiką: remiantis kompanijos „PageFair“ surinktais duomenimis, 22,7 proc. vartotojų įėję į svetaines užblokuoja reklamas, tuo sumažindami svetainių pajamas.
Paslaugų kūrėjai, kovojantys su šiuo reiškiniu, apskaičiavo, kad ši praktika yra paplitusi tarp žaidimų forumų ir svetainių, skirtų aukštųjų technologijų sričiai, lankytojų. 30 proc. iš jų naudoja specialią blokavimo programą siekdami sutaupyti vietos ekrane ir nenorėdami blaškyti savo dėmesio.
Kartais reklamos blokavimo iniciatyva būna ir iš paslaugų tiekėjo. Pavyzdžiui, vasario mėnesį antras pagal abonentų dydį tiekėjas Prancūzijoje pradėjo automatiškai blokuoti reklaminius skelbimus, tiekiamus per „AdSense“ sistemą iš „Google“.
Pagal „Google Trends“ statistiką, paieškų su žodžiais „Adblock“ skaičius praėjusiais metais padvigubėjo. „Adblock Plus“ yra vienas iš dažniausiai parsisiunčiamų išplėtimų tiek „Firefox“, tiek ir „Opera“ naršyklėms.
Buvo paskaičiuota, kad per metus svetainių su 9 mln. lankytojų negautas pelnas gali siekti iki 100 tūkst. dolerių.
Kompanija „PageFair“ gauna pelną iš problemų, atsirandančių techniškai patyrusiems vartotojams, todėl gali būti linkusi perdėti problemos rimtumą. Pavyzdžiui, pagal įmonės „Clarity Ray“ ataskaitą, vartotojai iš Rusijos blokavo tik 8,48 proc. reklamos parodymų.