Vasaros karščiai, atrodo, didelių nuostolių „debesies“ verslui dar nepadarė. Na, nebent perkaitino kai kurių verslo magnatų galvas, nes šie ėmėsi gana keistų veiksmų. Pasižiūrėkime, kas per pastarąsias dvi savaites nutiko debesų kompiuterijos versle, ir vienaip ar kitaip gali paliesti ir Lietuvą.
Šokiruojančios naujienos JAV ir pasaulinėje žiniasklaidos rinkoje. „Amazon“ vadovas Jeffo Bezos perka vieną rimčiausių ir įtakingiausių žiniasklaidos leidinių – „The Washington Post“ (tiksliau – jį leidžiančią kompaniją „Washington Post Co“) už 250 milijonų JAV dolerių. Visas pirkimo procesas turėtų būti sutvarkytas iki rudens.
„Amazon“ šis sandoris tiesiogiai neliečia, tačiau pats J. Bezos jau pareiškė „The Washington Post“ darbuotojams, jog su interneto plėtra leidinys turės eksperimentuoti, kad galėtų įtikti savo skaitytojams. Šis pirkimas šokiravo „The Washington Post“ darbuotojus, taip pat sudrebino ir visą JAV žiniasklaidos rinką, nes pats „Amazon“ vadovas nėra dirbęs su jokiu tradicinės žiniasklaidos leidiniu, todėl neturi realios patirties žiniasklaidos versle.
„Microsoft“ nebenaudos „SkyDrive“ pavadinimo savo „debesies“ talpyklai, nes pralaimėjo Didžiosios Britanijos teisme. Dėl „Sky“ žodžio naudojimo juos į teismą padavė britų televizijos kompanija „British Sky Broadcasting Group“ (BSkyB), kuri „Sky“ pavadinimą registravo kur kas anksčiau, nei atsirado pats „debesis“ (televizija įkurta 1979 metais). „Microsoft“ nusprendė nekariauti su BSkyB dėl vardo ir jį pakeis kitu per „protingą terminą“. Žiniasklaida primena ir kitą atvejį, kai „Microsoft“ teko atsisakyti tam tikrų pavadinimų. Vienas jų yra „Metro“, kuris apibūdina spalvotomis kaladėlėmis išdėliotą dizainą. Prekinis ženklas „Metro“ priklauso Vokietijos kompanijai „Metro AG“. Tada iki teismo reikalai nepriėjo.
Edwardo Snowdeno šnipinėjimo skandalas sudavė labai skaudų smūgį „debesies“ patikimumui JAV. Šis buvęs žvalgybos darbuotojas, dabar gavęs laikinąjį prieglobstį Rusijoje, atskleidė, kad JAV valdžia šnipinėja savus ir kitų šalių piliečius naudodami ir „debesies“ technologijų, konkrečiai telekomunikacijos, paslaugų teikėjus.
Ši šnipinėjimo programa vadinama PRISM. Aišku, ji nukreipta prieš terorizmo grėsmes, tačiau patys signalai labai bauginantys. Dėl šio skandalo sumažėjo susidomėjimas JAV „debesies“ paslaugų teikėjų paslaugomis. Kai kurie analitikai skaičiuoja, kad dėl to šios kompanijos gali prarasti apie 35 milijardus JAV dolerių. Taip pat bus stebimas Europos „debesies“ kompanijų augimas ir pasaulinės rinkos dalies didėjimas.
„British Airways“ ir jų dukterinė kompanija „Iberia“ pereina prie debesų kompiuterijos. Neseniai paskelbta, kad 58 000 šių kompanijų administracijų darbuotojų naudosis „debesies“ sprendimais iš „Microsoft“, visų pirmiausia, „Microsoft Office 365“. Priežastis – taupymas ir bendradarbiavimo galimybės, kurias suteikia šis komercinis „Microsoft“ produktas. Tuo tarpu kita milžinė „Virgin“ kenčia nuo savo „Sabre“ debesų kompiuterijos sistemos sutrikimų. Dėl sistemos trukdžių sutriko keleivių įlaipinimas (check-in), buvo atidėta keliasdešimt reisų. Tai dar kartą patvirtina, kad „debesies“ programoms net 1 proc. neveikimo (downtime) laikas yra nepaprastai skausmingas ir gali turėti daug neigiamų pasekmių verslui.
Naujas terminas rinkoje – „multicloud“ arba „multidebesis“. Tai yra keli „debesies“ paslaugų teikėjai, suburti į vieną vietą. Pati koncepcija nėra nauja, tačiau pastebima, kad vis daugiau ir daugiau kompanijų naudojasi ne vieno teikėjo debesų kompiuterijos paslaugomis. Taip pat čia atsiveria naujos galimybės, nes jau dabar kuriami produktai, kurie gali sujungti „Microsoft“, „Google“, „Amazon“ ir kitus viešų ir privačių paslaugų teikėjus. Be to, aršūs konkurentai pradeda bendradarbiauti į savo paslaugų paketą įtraukdami ir konkurentų kuriamas ir palaikomas paslaugas. Prisiminkime netikėtai užsimezgusią „Oracle“ ir „Microsoft“ draugystę.