Dėl „Google“ nusiskundimo iš Švedijoje vartotinų naujadarų sąrašo teko išbraukti žodį „nesugūglinamas“, skelbia Švedijos kalbos taryba.
Šios šalies kalbos sergėtojai žodį „nesugūglinamas“ (švediškai – „ogooglebar“) apibrėžia taip: „kažkas, ko neįmanoma aptikti jokiais paieškos varikliais“.
Bet, pasak kalbos tarybos, „Google“ norėjo, kad reikšmės apibrėžime būtų nurodomi ne visi paieškos varikliai, o būtent „Google“.
JAV interneto paieškų bendrovė tikina, kad tokiais savo veiksmais jie gina savo prekės ženklą.
Švedijos kalbos taryba kiekvienais metais publikuoja 10 žodžių sąrašą, kuris šioje šalyje yra labai populiarus, nes parodo, kuria kryptimi keičiasi kalba ir visuomenė. Tarybos vadovė Ann Cederberg BBC sakė, kad netrukus po sąrašo publikavimo 2012 metų gruodį ją pasiekė laiškas iš „Google“, kuriame buvo rašoma apie prekės ženklo apsaugą.
Bendrovė pareikalavo, kad Švedijos kalbos taryba pakeistų žodžio reikšmės apibrėžimą ir įtrauktų papildymą, pabrėžiantį kad „Google“ yra prekės ženklas. Taryba, nusprendusi, kad nepakeitus apibrėžimo grėstų ilga ir varginanti byla, o apibrėžimo keisti taip pat nenorėję, priėmė paprasčiausią sprendimą – žodį iš naujadarų sąrašo išbraukė.
„Nenoriu, kad mano sprendimams įtaką darytų kokia nors bendrovė, bet tai buvo vienintelis būdas problemai išspręsti“, – sakė Ann Cederberg.
„Į teismus veltis negalėjome. Vienintelis galimas sprendimas buvo pašalinti žodį iš sąrašo ir papasakoti pasauliui, kas nutiko“, – sakė tarybos vadovė.
Švedijos kalbos tarybos pareiškime, kuris išplatintas šios įstaigos svetainėje, rašoma: „Kas sprendžia kokia bus kalba? Mes, kalbos vartotojai. Mes kartu sprendžiame kokie turėtų būti žodžiai ir kaip jie turėtų būti apibrėžiami, vartojami ir rašomi“.
Tuo tarpu „Google“ atstovas situaciją komentavo savaip: „Nors „Google“, kaip ir daugelis kitų verslų, imasi standartinių veiksmų savo prekės ženklui ginti, mums malonu, kad vartotojai „Google“ pavadinimą sieja su puikiais paieškos rezultatais“.