Šiandien vakare Markas Zuckerbergas Kaliforninoje, spaudos konferencijos metu, pristatys atnaujintą „Facebook“ socialinio tinklalapio naujienų srautą. Nieko nuostabaus, kad iki renginio pradžios internete kalbama praktiškai vien apie laukiamas naujoves. Vieni kalba, kad „Facebook“ lygiuojasi į „Google“, tačiau jų kalbas paneigia šiandien paskelbta informacija, kad „Google+“ tinklalapis irgi atnaujinimas. Tad kas į ką lygiuojasi?
CNN šaltinių teigimu, „Facebook“ atnaujindama naujienų srautą bandys sukategorizuoti jame atvaizduojamą naujienų kratinį, kuris susideda iš nuorodų, nuotraukų, tekstinių pranešimų ir reklamų. Naujienų srautas yra „Facebook“ tinklalapio šerdis, į jį žiūrėdami vartotojai praleidžia didžiąją dalį savo laiko, tačiau informacija jame atvaizduojama ne itin patogiai. Todėl žurnalistas Joshas Constine teigia, kad naujienos bus sudėliotos į kategorijas pagal jų pobūdį.
Sausį „Facebook“ generalinis direktorius Markas Zuckerbergas pabrėžė, kad naujienų srautas yra vienas iš trijų pagrindinių ramsčių šiame socialiniame tinklalapyje. Kiti du – „Timeline“ tipo vartotojų profiliai ir grafinė paieška, kuri vis dar yra bandymų stadijoje. Naujienų srautas iš šių trijų ramsčių atnaujinimo buvo sulaukęs seniausiai, tad reikia manyti, kad jis turėtų būti gana didelis ir gali nepatikti kai kuriems vartotojams.
Prakalbus apie naujienų kategorizavimą ir grafinę paiešką Joshas Constine įžvelgė „Facebook“ supanašėjimą su „Google“ paieškos sistemą. Šio socialinių tinklų eksperto manymu „Facebook“ tinklalapyje kiekvienas pranešimas pagal savo populiarumą gaus ir kažkokį įvertinimą, panašiai kaip „Google“ elgiasi su tinklalapiais, kuriuos vertina dešimtbalėje „PageRank“ sistemoje. Tokiu būdu naujienų sraute ir grafinėje paieškoje pranešimus būtų galima išdėstyti pagal svarbą, taikant naują algoritmą, o šalia jų parodyti ir mokamos reklamos rezultatus. Pripažinkime, tai tikrai primintų „Google“ paieškos sistemą.
Tačiau tai dar nereiškia, kad „Facebook“ lygiuojasi į „Google“, nes ši ketvirtadienio rytą pradėjo naujienomis iš „Google+“ fronto. „Google“ darbuotojai praneša, kad nuo šiandien jie irgi pradeda diegti atnaujinimus naujienų sraute, o taip ir vartotojų profiliuose bei gerbėjų puslapiuose. Viršelio (angl. cover) nuotraukos nuo šiandien gerokai padidės ir bus 16x9 proporcijų. Maksimalus nuotraukos dydis galės būti 2120 x 1192 taškų. „Google+“ naudotojai taip pat galės kur kas lengviau redaguoti informaciją, pateikiamą apie juos. Nuo šiol jie galės nurodyti savo išsilavinimą, darbovietę ir gyvenamąją vietą.
Panašu, kad „Google“ pasistengė akimirksniu sureaguoti į „Facebook“ pranešimus apie laukiamus atnaujinimus ir paskubomis pabandė sukurti kažką, kas bent iš dalies užgožtų nenutylančias kalbas apie „Facebook“.