Vasaris – puikus mėnuo produktų vystymui. Ne pirkimui, ne pardavimui, o vystymui, tobulinimui ir pakartotinam tikrinimui. Apie ką pastarosiomis savaitėmis praneša užsienio žiniasklaida? Kaip visada – apie didžiuosius ir galinguosius...
„Microsoft“ stovykloje – produktų integravimo rūpesčiai. Viena iš populiariausių pasaulyje el. pašto tarnybų „Hotmail“ buvo uždaryta, o visi vartotojai automatiškai tapo „Outlook.com“ vartotojais. Visi žinojo „Outlook“ prekės ženklą, kaip rimtos verslo klasės el. pašto programos pavadinimą, o „Hotmail“ buvo nemokamas internetinis el. paštas. Dabartinė situacija lėmė sprendimą, kad „Outlook“ lieka gyventi, o „Hotmail“ iškeliauja amžiams.
Tokiam el. pašto tarnybų niveliavimui buvo ruošiamasi jau kuris laikas. „Microsoft“ nemėgsta skubių sprendimų. Todėl neseniai pranešta, kad „Skype“ bus jungiamas su „Lync“. Susijungimo procesas prasidės vasarą ir gali užsitęsti iki 18 mėnesių. Koks prekinis ženklas liks gyvuoti, atrodo, pamatysime po pusantrų metų. Užtikrintai teigti, kad „Microsoft“ pirmenybę teikia verslui orientuotiems prekės ženklams (šiuo atveju „Lync“), negalima, nes „Skype“ yra kur kas žinomesnis vardas. Sekime susijungimo procesą ir toliau...
Medicina yra toji sritis, kur debesis bus naudojamas itin dažnai ir efektyviai. Tai dar kartą patvirtino IBM, paskelbusi, kad jos kurto klausimų-atsakymų superkompiuterio „Watson“ paslaugos bus pasiekiamos debesyje. Tai reiškia, kad gydytojai onkologai, gydydami plaučių vėžį, galės ieškoti duomenų apie buvusias ligos istorijas ir gydymo būdus tiesiog debesyje. Pasirinkimas itin platus – 2 milijonai puslapių medicininių tyrimų ir informacijos. Jei gydytojui Klaipėdoje arba Mumbajuje pavyks išgydyti pacientą su plaučių vėžiu suradus tinkamą gydymo būdą internetu, tai bus laikoma didele debesies pergale medicinos srityje.
„Ir laimėtojas yra... „Windows Azure”! Ne, tai ne debesies Oskarų ceremonijos momentas. Tai kompanijos „Nasuni“ atlikto metinio debesies teikėjų testo verdiktas. Kiekvienais metais kompanija „Nasuni“ atlieka specialius testus, kurie siekia patikrinti didžiausių ir populiariausių debesies paslaugų teikėjų atsparumą „stresui“ ir veikimo principus. Buvo tikrinami trys parametrai – duomenų įrašymo, skaitymo ir ištrynimo greitis, pasiekiamumas (tikrinama kartą kas pusę minutės 30 dienų iš eilės) ir resursų paskirstymas (angl. scalability). Buvo patikrinti 5 debesies paslaugų teikėjai – „Amazon S3“, „Microsoft Windows Azure Blob Storage“, „Google Cloud Storage“, „HP Cloud Object Storage“ ir „Rackspace Cloud Files“. Laimėjo „Windows Azure“, antra liko praeitų metų nugalėtoja „Amazon S3“. Praėjus kelioms dienoms po testo rezultatų paskelbimo „Windows Azure“ netikėtai „nulūžo“... Pasitaiko...
Pamenate, dar prieš Naujuosius metus rašėme, kad didieji debesies paslaugų teikėjai įsivėlė į kainų mažinimo lenktynes? „Amazon“ sumažino kainas, tada „Google“, neatsiliko ir „Microsoft“. Praėjus dviems mėnesiams nuo kainų mažinimo euforijos, lyg Pilypas iš kanapių išlindo ir „Rackspace“ – sumažindamas savo kainas. Ar ne per vėlai prisiruošėte? Gal pirmojo ketvirčio rezultatai ne tokie geri, kaip tikėjotės? Į šiuos klausimus jie dabar neatsakys, bet laikas parodys, kokią reikšmę turės šis kainų mažinimas.
Vasario mėnesio išlaidautoju galėtume pavadinti DELL. Investicinis fondas „Dell Ventures“ sumokės 51,6 mln. JAV dolerių finansuodama kompaniją „Skyera“. Tai flash atminties gamintoja, kurios specializacija – pigūs duomenų laikymo sprendimai. Su tokia investicija jie gali pasiekti 3 JAV dolerių už GB kainą. Viskas čia aišku – DELL stiprina savo pozicijas duomenų talpyklų versle.