„ScienceDaily“ paskelbė, kad sergantys šizofrenija žmonės, pabaigę 80-ies valandų trukmės intensyvius kompiuterinius mokymo pratimus, tampa pajėgesni geriau atlikti sudėtingas užduotis, reikalingas atskirti savo vidines mintis nuo realybės.
Žurnale „Neuron“ buvo aprašytas nedidelis klinikinis tyrimas, atliktas San Francisko Medicinos centre ir Kalifornijos universitete, kurio metu pacientai išbandė skaitmeninius pratimus, kurie skirti šizofrenijos gydymui.
„Šizofrenija atakuoja apie 1 procentą visų amerikiečių ir daugiau nei 50 milijonų žmonių visame pasaulyje. Tai viena sunkiausiai išgydomų psichikos ligų - kuo ilgiau pacientas serga, tuo liūdnesnės tampa prognozės“, – teigė profesorė Sophia Vinogradov. „Realybė – tai stebėjimas ir gebėjimas atskirti vidinį pasaulį nuo išorinio tikrovės. Tai sudėtinga pažinimo funkcija, kuri yra sutrikusi, sergant šizofrenija“, – paaiškino ji.
„Įtarėme, jog turint neuro psichiatrinių ligų ir siekiant pagerinti kognityvines funkcijas, turėtume kreipti dėmesį į pirmo lygio suvokimo procesus, taip pat į laikinąją atmintį ir socialinio pažinimo procesų sutrikimus“, – komentavo Srikantan Nagarajan, radiologijos ir biomedicinos tomografijos profesorius, mokslų daktaras.
Tirta 30 pacientų, sergančių šizofrenija. Pusei iš jų buvo paskirta 80 valandų kompiuterizuoto mokymo, kurį sudaro klausos, regos ir socialiniai kognityviniai pratimai (angl. cognitive training programs), sukurti „Posit Science Corporation“.
Tuomet dalyviai nedelsdami pakartojo pirminės tikrovės stebėjimo užduotį, kurios metu buvo stebima smegenų veikla, susijusi su gebėjimu atskirti žodžius: jie susidaro paciento galvoje (viduje sukurta informacija), nuo žodžių, kuriuos parodė eksperimento organizatoriai (išoriškai pateikė informaciją).
Lyginant su vertinimais prieš mokymus, šizofrenija sergantys pacientai, kuriems per 16-ką savaičių buvo suteikta 80 kompiuterizuotų mokymo valandų, pradėjo geriau suvokti realybę. Šis pagerėjimas sutapo su pagrindine smegenų dalies aktyvacija. Todėl kompiuterizuotas mokymas bus taikomas kaip vienas iš metodų klastingai psichiatrinei ligai gydyti.
Kognityviniai kompiuteriniai mokymai – tai sistema suaugusiems, įprastai naudojama smegenų veiklos aktyvinimui, refleksų ir reakcijos tobulinimui. Sistema sudaryta iš programų ir vaizdo žaidimų, padedančių geriau pasiekti rezultatų. Įvairių žaidimų galima lengvai rasti internete, jie prieinami visiems.