Lietuviai socialinėje erdvėje palaiko ryšius su ribotu kiekiu prekių ženklų. Vidutiniškai į savo paskyras socialinių tinklų naudotojai mūsų šalyje „įsileidžia“ apie 5 prekių ženklus ar įmones.
Tai parodė rinkos tyrimų kompanijos TNS LT atliktas specialus socialinių tinklų naudotojų tyrimas. Jame buvo analizuojamas mūsų šalies gyventojų elgesys besilankančių tokiuose socialiniuose tinkluose kaip „Facebook“, „Twitter“, „One.lt“, „Draugas.lt“ ir kt.
„Tyrimas parodė, kad Lietuvos socialinių tinklų svetainių naudotojai linkę atsirinkti ir bendrauja su keletu jiems svarbiausių prekinių ženklų ar įmonių. 2010 m. pabaigoje TNS atliktos „Digital Life“ studijos metu buvo nustatyta, kad pasaulinis prekės ženklų skaičiaus pasaulinis vidurkis yra 4. Brandesnėse rinkose (pvz., JAV) socialinių tinklų naudotojai uždaresni ir bendrauja su mažiau prekinių ženklų. Tuo metu šalims, kuriose internetas naudojamas kur kas trumpiau, kaip Indija, Indonezija, interneto naudotojai socialinius tinklus laiko puikia vieta ne tik daugiau sužinoti apie prekės ženklus, tačiau ir čia įsigyti prekių“, – pranešime spaudai cituojama TNS LT projektų vadovė Inga Bitinaitė.
Daugiausiai prie prekinių ženklų paskyrų jungiasi jaunimas. 15–19 metų jaunuoliai teigia prisijungę prie 9 prekių ženklų. Tuo metu tarp 20–29 metų gyventojų šis skaičius siekia 5, kuomet 30–39 m. amžiaus grupėje vos 2. Vyresni apklaustieji teigia socialiniuose tinkluose apskritai nesijungiantys prie prekių ženklų ar įmonių puslapių.
Analizuojant lietuvių aktyvumą socialinėje erdvėje pagal lytį, taip pat išryškėja auditorijos naudojimosi socialinių tinklų svetainėmis skirtumai. Jeigu moterys vidutiniškai socialiniuose tinkluose turi prisijungusios 3 prekių ženklus ar įmones, tai tarp vyrų šis rodiklis yra 7.
Paskutiniais tyrimo duomenimis, socialiniuose tinkluose paskyras teigia turintys 39 proc. arba 980 tūkst. 15–74 metų amžiaus Lietuvos gyventojų arba 57 proc. interneto vartotojų. Vidutinis vieno gyventojo draugų skaičius socialiniuose tinkluose siekia apie 150. 12 proc. interneto naudotojų bendravimą socialiniuose tinkluose įvardija kaip patį svarbiausią užsiėmimą naudojantis internetu.
Tyrimas parodė, kad jau daugiau nei prieš metus socialinių tinklų auditorijos augimas sustojo, beveik nesikeičia ir žmonių elgsena juose. Populiariausiu Lietuvos gyventojų užsiėmimu socialiniuose tinkluose išlieka bendravimas su draugais, šeimos nariais, kolegomis – taip teigė 79 proc. apklaustųjų. Kas antras socialinių tinklų naudotojas stebi pasikeitimus draugų, pažįstamų profiliuose. 41,5 proc. komentuoja draugų nuotraukas, žinutes ar pranešimus. Pakankamai didelė vartotojų dalis, t. y. 37 proc., socialiniuose tinkluose ieško senų draugų ar pažįstamų, kuomet 13 proc. tokiu būdu mezga naujas pažintis.
„Pastebėjome, kad nišinėmis veiklomis socialinių tinklų svetainėse, išlieka reikalaujančios daugiau įgūdžių, įsitraukimo ir skatinančios išeiti iš savo draugų rato ribų. Tai – informacijos skelbimas verslo ar darbiniais tikslais, prekių ar paslaugų rekomendavimas, naujienų grupių kūrimas“, – teigė I. Bitinaitė.
Tyrimo metu birželio – rugpjūčio mėnesiais buvo apklausta 1574 Lietuvos gyventojai nuo 15 iki 74 metų amžiaus.