Daktaras Manfredas Spitzeris žino, kad jo argumentus žmonės laiko provokuojančiais. Savo pirmoje knygoje jis perspėja tėvus apie labai realius pavojus, kai vaikai praleidžia per daug laiko prie televizoriaus ekrano.
Dabar savo antroje knygoje, pavadintoje „Skaitmeninė silpnaprotystė“, jis tėvams aiškina, jog vaikų mokymas elementaraus skaičiavimo pirštais yra žymiai geriau nei leidimas jiems tyrinėti internetą, rašo „World Crunch“.
54-erių neuropsichiatras M. Spitzeris paskelbė savo ilgo darbo rezultatus. Pasirodo, kai vaikai praleidžia per daug laiko prie kompiuterio, nukenčia jų smegenų vystymasis. Dar blogiau – neigiami pokyčiai yra negrįžtantys, ir net vėliau smegenys nebesugeba atsigriebti.
Pietų Korėjos gydytojai buvo pirmieji įvardinę šį fenomeną ir pavadinę jį „skaitmenine silpnaprotyste“. Paprastai tariant – mokslininkai ir gydytojai teigia, kad internetas žmones daro kvailesnius.
Pasak M. Spitzerio tyrimo, dauguma jaunų žmonių šiandien naudojasi daugiau nei viena priemone tuo pačiu metu: kalba telefonu, žaidžia kompiuterinius žaidimus ar rašo elektroninius laiškus. Toks kelių darbų dirbimas vienu metu kenkia koncentracijai – amerikiečių tyrėjų eksperimentai tai įrodė. M. Spitzeriui tai rodo viena: „Kelių darbų darymas vienu metu nėra tai, ką turėtumėme skatinti ateities kartoms“.
Viskas, ką daro žmogus, palieka pėdsaką smegenyse. Kai vystymasis yra optimalus, atminties jungtys formuojasi pirmaisiais gyvenimo mėnesiais ir metais, o vėliau jų struktūra pildosi viskuo, ką išmokstame. Mokslininkai šią smegenų savybę prisitaikyti prie naujų iššūkių vadina neuroplastika. Tai – viena iš priežasčių, kodėl žmonių evoliucija buvo sėkminga. Tačiau M. Spitzeris šią savybę vadina ir naujo pavojaus šaltiniu.
Kai vairuotojai visiškai pasikliauja navigacijos sistema, nebesivysto jų sugebėjimas orientuotis patiems, nors, žinoma, smegenys ir suteikia galimybę to išmokti. Lygiai tas pats galioja ir vaikams, kurie naudojasi interaktyviomis elektroninėmis priemonėmis užuot mokydamiesi, kaip rašyti ranka – jų smegenys yra tarsi tramdomi.
Kadangi kompiuterinės technologijos vis plačiau veržiasi į mokyklų klases ir į vaikų laisvalaikį, M. Spitzeris teigia, kad tai neišvengiamai turės neigiamų pasekmių. Jo teigimu, nėra jokių nepriklausomų tyrimų, kurie įrodytų, jog kompiuteriai mokymąsi paverčia efektyvesniu, todėl M. Spitzeris netgi rekomenduoja visiškai uždrausti kompiuterines technologijas klasėse.
„Realybėje skaitmeninių technologijų naudojimas vaikų darželiuose ir pradinėse mokyklose yra būdas, kaip juos paversti priklausomais“, – tvirtina tyrėjas.