Viename iš neseniai duotų interviu pasakodamas apie kompanijos „Lucas Arts“ kurio žaidimo „Star Wars 1313“ grožybes, vizualių efektų specialistas Kim Libreri leptelėjo frazę, kuri verta atskiros naujienos, ką mes ir padarysime. Kūrėjo teigimu, per artimiausius dešimt metų žaidimų grafika pasieks tokį lygį, jog jos jau nebebus galima atskirti nuo realaus vaizdo.
„Star Wars 1313“ – realistiško vaizdo žaidime dar teks palaukti gerus 10 metų
Pabrėšime, jog kalbama ne apie iš anksto sugeneruotą vaizdą, kurį jau dabar dažnai sudėtinga atskirti nuo natūralaus, o apie grafiką, kuri kuriama realiu laiku paprastuose, jei taip galima išsireikšti, kompiuteriuose. Pastarasis tvirtinimas pagrįstas tuo, jog dizaineris lygina 7-8 metų senumo kompiuterinę grafiką su tuo, ką mes matome dabar.
Aišku, ginčytis nesiruošiame: per paskutinius metus centriniai ir grafiniai procesoriai pažengė taip toli, jog skirtumas tarp žaidimų, išleistų šiandien ir prieš kelerius metus kartais stulbina. Tačiau ar taps kompiuterinė grafika „realistiška“ per artimiausius 10 metų – dar klausimas. Ir viskas slypi ne tame, jog apie „kitus revoliucinius 10 metų“ mes jau girdėjome ne kartą – tai tikrai mėgstama žaidimų kūrėjų frazė. Paslaptis slypi tame, jog neapibrėžta pačios masinės kompiuterių industrijos ateitis. Antra, tikėtina, jog žaidimai persikels į „debesis“, ir tuomet yra šansas, jog galingų serverių pagalba sukuriamas „tikroviškas vaizdas“ žaidimų padangėje atsiras žymiai anksčiau, nei pasibaigs tas laukiamas dešimtmetis.
Kai kurie ekspertai taip pat pažymi, jog visuotinė „planšetizacija“ privers žaidimų kūrėjus ieškoti sau uždarbio planšetiniams kompiuteriams skirtų žaidimų nišoje (o tai jau dabar verčia abejoti, ar apskritai tikslinga yra išleisti naujos kartos žaidimų konsoles), kadangi PC skirti žaidimai su tikrai aukštu piratavimo lygiu liks tik nuostolingu užsiėmimu. Tiesa, rezerve dar lieka planšetės ir „debesies“ derinys.
Galiausiai, grafinių procesorių kūrėjai vis labiau akcentuoja negrafinius skaičiavimus GPU pagalba, o tai gali šiek tiek pristabdyti asmeniniams kompiuteriams skirtos grafikos plėtrą ir vystymąsi bei atidėti viziją pamatyti nuo realybės nesiskiriančius žaidimus. Žodžiu, kol kas panašios į „LucasArts“ dizainerio frazes teiginiai lieka labiau kalbomis. Nors reikia sutikti – visa tai tikrai įkvepia gerą dozę optimizmo. O be jo, kaip žinia, sunku ką nors pasiekti.