Lietuvos laiku Raudonoje planetoje sėkmingai nusileido JAV marsaeigis. NASA mokslininkai panaudojo „Siemens“ programinę įrangą skaitmeniniu būdu projektuodami ir virtualiai modeliuodami visureigį be bandomojo prototipo sukūrimo. Tai yra didžiausia šių dienų Marso transporto priemonė, sverianti 900 kilogramų.
JAV Aeronautikos ir kosmoso agentūros (NASA) specialistai viso transporto priemonės proceso kūrimo metu naudojo „Siemens“ produkto gyvavimo ciklo valdymo programinę įrangą. Valdymo centro įranga užtikrina sklandų bendradarbiavimą su skirtingomis projektavimo grupėmis, teikiant naujausius duomenis, o kūrimo – skirta automatizuoti veiksmus nuo projektavimo iki gamybos. Marsaeigis pradės vykdyti grunto cheminės sudėties bei kitus geologinius tyrimus, rinks naują informaciją, kuri bus siunčiama į Žemę.
Visureigis turi atitikti ypatingai griežtus reikalavimus, prieš paleidžiant mechanizmą į erdvę ir turi būti ypatingai tvirtas ekstremaliomis temperatūrų skirtumų, didelių pagreičių, intensyvios vibracijos ir radiacijos sąlygomis. Programinei įrangai tenka didelė atsakomybė, nes misijos metu nebėra „antrojo šanso“, jį paleidus nėra galimybės nieko keisti ar taisyti. Panašių visureigių projektavimas ir gamyba yra sudėtingas uždavinys daugeliui technologinių ir inovacinių sprendimų kompanijų.
„Siemens“ kompanijos produkto gyvavimo ciklo valdymo programinė įranga yra plačiai naudojama aviacijos ir automobilių pramonėje. Taikoma automatizavimo technologija įrangos kūrimo ir patekimo į rinką laikotarpį sutrumpina iki 50 proc. bei sumažina išteklių ir energijos panaudojimą. Šis marsaeigio nuleidimas – vienas iš svarbių techninių pažangos žingsnių, priartinančių astronautų išlaipinimą Marse.