Socialinio tinklo „Facebook“ vertė nuo to momento, kai kompanija 2012 m. pavasarį pasirodė biržoje, sumažėjo visais 30 %. Kaip prisimename, „Facebook“ atliko pirminę viešą akcijų emisiją (IPO) gegužės mėnesio viduryje, o už akcijas buvo prašoma 38 dolerių. Po tuo metu pavykusio IPO kompanija „Facebook“ buvo įvertinta 104,2 mlrd. JAV dolerių.
Nuo to laiko „Facebook“ vertybiniai popieriai smarkiai atpigo: vien per praėjusį pirmadienį jų kaina sumažėjo 8 %. Antradienį, liepos 17 d., jomis buvo prekiaujama už 27,15 dol.
Ekspertų teigimu, vertybinių popierių vertė iš dalies krenta dėl abejonių, ar tikrai didžiausiame pasaulyje socialiniame tinkle talpinama reklama yra efektyvi. BBC atliktas eksperimentas parodė, jog didžioji dalis „Facebook“ paskyrų yra kontroliuojami el. šlamštą (spam) siuntinėjančių asmenų ar jų grupių, o tai tik dar labiau padidina statistiką. Už 10 dolerių BBC žurnalistui pavyko „Facebook“ profilyje sukurtai išgalvotai kompanijai „VirtualBagel“ gauti daugiau nei 3000 paspaudimų „Like“ („Patinka“). Ši kompanija, teigiama, nevykdė visiškai jokios veiklos. Didžioji dalis teigiamų atsiliepimų buvo gauta iš Egipto, Indonezijos, Indijos ir Filipinų „vartotojų“.
Be to, „Facebook“ akcijų kainą įtakoja ir investuotojų nuogąstavimai, jog finansiniai kompanijos veiklos rezultatai bus prastesni, nei prognozuoja analitikai. Galiausiai pažymima ir tam tikras „Facebook“ auditorijos sumažėjimas. Mums gi belieka dar kartą stebėtis žmonių netoliaregiškumu: juk dar prieš „Facebook“ IPO mokslininkai ir analitikai rašė, jog „Facebook“ burbulas jau seniai išpūstas iki neregėto dydžio, o socialinis tinklas tikrai nevertas netgi tiek, kiek dabar prašoma už jo akcijas. Laukiam naujo „Dot.Com“ burbulo sprogimo?