Kompanija „Gartner“ įvertino pasaulinę asmeninių kompiuterių rinką 2012 m. II ketvirtyje. Statistika rodo, jog per tris mėnesius buvo realizuota apie 87,47 mln. stacionarių ir nešiojamųjų kompiuterių. Į planšetinių kompiuterių pardavimus šiuo atveju nebuvo atsižvelgta.
Taigi II ketvirčio rezultatai yra 0,1 % prastesni, nei per analogišką 2011 m. laikotarpį, kaip pardavimai siekė 87,56 mln. vienetų. Augimo nebuvimą „Gartner“ analitikai sieja su tuo, jog vartotojai vis labiau domisi išmaniaisiais telefonais bei planšetiniais kompiuteriais (pastarieji, iš esmės, tapo savotiška giljotina „netbook“ tipo nešiojamiesiems kompiuteriams).
Didžiausių kompiuterių gamintojų reitinge ir toliau lyderiauja „Hewlett-Packard“, kurios rinkos dalis sudaro 14,9 %, o per II ketvirtį buvo parduota apie 13,04 mln. asmeninių kompiuterių. Prieš metus kompanija HP kontroliavo 16,9 % rinkos.
Antroje vietoje atsidūrė sparčiai auganti „Lenovo“, kurios rinkos dalis užaugo nuo 12,7 % iki 14,7 %. Per tris mėnesius kinų kompanija realizavo apie 12,82 mln. kompiuterių.
Trejetuką, „Gartner“ analitikų teigimu, „uždaro“ taivaniečių kompanija „Acer“, kuri per minėtą laikotarpį pardavė 9,65 mln. stacionarių ir nešiojamųjų kompiuterių. Jos rinkos dalis padidėjo nuo 10,6 % iki 11,0 %.
Už pirmo trejetuko ribų atsidūrė kompanijos „Dell“ ir ASUS, kurios per II ketvirtį atitinkamai pardavė 9,35 mln. ir 6,12 mln. asmeninių kompiuterių. Kompanijos dabar užima 10,7 % ir 7,0 % (prieš metus „Dell“ dalis buvo 12,1 %, o ASUS – 5,0 %). Visi kiti rinkos žaidėjai pardavė apie 36,50 mln. asmeninių kompiuterių, o jų dalis pasaulinėje rinkoje yra 41,7 %.