Vidutiniškai būsenos atnaujinimą socialiniame tinkle „Facebook“ pamato vos 12 proc. jūsų draugų sąraše esančių žmonių. Todėl kompanija svarsto galimybę pasiūlyti susimokėti už pranešimų paryškinimą.
Šiuo metu testuojama funkcija „Highlight“ (liet. pažymėjimas, išryškinimas) už sumokėtą dolerį kitą parodytų jūsų būsenos atnaujinimą didesniam kiekiui draugų. Ji būtų skirta eiliniams socialinio tinklo nariams, o ne verslo puslapiams.
Nedidelei daliai klientų jau siūloma išbandyti šią funkciją – taip „Facebook“ tikrina, ar ji apskritai domintų žmones. Vieniems siūloma paryškinti pranešimus nemokamai, kitiems siūloma už tai susimokėti. Taip bandoma išsiaiškinti, kokią sumą žmonės yra linkę sumokėti už paslaugą.
Oficialiame „Facebook“ pranešime rašoma: „Mes nuolat išbandome naujas funkcijas. Konkrečiai šiais testais siekiame sužinoti žmonių susidomėjimą tokiu dalijimosi metodu.“
Tokios idėjos rodo, kad akcijų biržoje šį mėnesį debiutuosiantis „Facebook“ sieks didinti pajamas, kad būtų patrauklesnis investuotojams. Tačiau Techcrunch.com pastebi, kad socialinis tinklas žaidžia su ugnimi. Paslauga iki šiol buvo visiškai nemokama, o siūlomas „susimokėti už populiarumą“ gali atbaidyti socialinio tinklo narius, ypač jaunesnę auditoriją, kuri negali sau leisti tokio narcisizmo.
Maža to, tokie apmokėti įrašai gali sumažinti bendrą draugų pranešimų srauto aktualumą. Šiuo metu aukščiau rodomi artimiausių draugų pranešimai, sulaukę daugiausia „Patinka“ paspaudimų ir komentarų. Mokami pranešimai gali sujaukti šią tvarką, kadangi į viršų būtų iškeliamos įvairios nepageidaujamos klubų, muzikantų, smulkaus verslo žinutės.