Vartotojų elgsenoje visame pasaulyje vyksta lūžis – prieš įsigydami prekes bei paslaugas ir apsispręsdami dėl jų vis dažniau pasitelkia internetą ir mobiliuosius įrenginius. Neretai informacijos internete ieškoma dar būnant parduotuvėje. Sužinoti daugiau apie produktus, pamatytus parduotuvėje, 50 proc. pasaulio pirkėjų renkasi mobiliuosius telefonus, o beveik trečdalis, t. y. 29 proc. – planšetinius kompiuterius. Tai parodė tarptautinės rinkos tyrimų kompanijos TNS studija „Digital Life“, atlikta 60-yje pasaulio šalių.
Tyrimas taip pat rodo, kad mobiliųjų įrenginių svarba auga ir ieškant informacijos apie produktus, pamatytus tradicinėse žiniasklaidos priemonėse – laikraščiuose, televizijoje ir kt. Sužinoti daugiau apie produktus, kuriuos pastebėjo tradicinėje medijoje, 34 proc. vartotojų renkasi planšetinius kompiuterius, o 29 proc. – mobiliuosius telefonus. 53 proc. tokių pirkėjų vis dar pasitelkia asmeninius kompiuterius.
Valstybėse, kur interneto infrastruktūra yra itin išvystyta, jis, kaip svarbiausias informacijos šaltinis pirkėjams, sparčiai užima anksčiau televizijai priklausius pozicijas. Kita vertus, menkiau išsivysčiusiose šalyse šioje srityje vis dar pirmauja televizija. Daugiausia gyventojų teigiančių, kad TV yra svarbus informacijos šaltinis, leidžiantis apsispręsti dėl pirkinio, yra tokiose šalyse kaip Indonezija, Tanzanija, Uganda ir Kenija. Šiuo požiūriu mažiausiai televizija pasikliaunama Prancūzijoje, Japonijoje, Didžiojoje Britanijoje ir Argentinoje.
Minėtas tyrimas parodė, kad, kalbant apie prekių ženklų ar produktų pasirinkimą, internete vis stiprėja vienų vartotojų įtaka kitiems. Beveik pusė, t. y. 46 proc., apklaustųjų teigė, kad svarbiausias apsisprendimo šaltinis elektroninėje erdvėje – vartotojų nuomonė socialiniuose tinkluose, o 52 proc. – ekspertų nuomonė ir atsiliepimai įvairiose svetainėse.
Vartotojų pasitikėjimas vieni kitais, reiškiamas naujienų sklaidos kanaluose (angl. newsfeed), ypač auga dėl to, kad vis dažniau prie socialinių tinklų žmonės visame pasaulyje prisijungia mobiliaisiais įrenginiais. Pavyzdžiui, net 63 proc. Prancūzijos vartotojų teigia, kad atsiliepimai apie prekių ženklus iš kitų vartotojų yra labiau patikimi nei informacija, kurią prekių ženklai patys apie save pateikia.
Pasirodo, dažniausiai prie prekės ženklo puslapio socialiniuose tinkluose vartotojai prisijungia dėl specialių pasiūlymų – taip teigė 61 proc. apklaustųjų. 57 proc. jungiasi dėl konkursų, 51 proc. – dėl to, kad labai patinka konkretus prekės ženklas, 45 proc. tokiu būdu parodo, kad prekės ženklas jiems yra svarbus, 43 proc. – puslapyje naudojasi specialiomis programomis, žaidimais.
Pirkimo proceso metu, ieškant informacijos apie produktą, prekių ženklų svetainės vaidina svarbiausią vaidmenį, lemiant vartotojo pasirinkimą. 58 proc. vartotojų, jau nusprendę įsigyti prekę, dažniausiai informacijos ieško prekės ženklo svetainėje. Kuomet 54 proc. pirkėjų tikrina vartotojų atsiliepimus internete, 48 proc. – vartotojų nuomones mikrobloguose, 38 proc. – el. parduotuvių svetaines, 32 proc. – vartotojų vaizdo įrašus internete, 24 proc. – reklamos banerius.
„Digital Life“ studija leidžia suprasti žmonių elgseną ir nuostatas, susijusias su interneto naudojimu ir teikia rekomendacijas, kaip interneto kanalus panaudoti verslo augimui. Tai yra didžiausia studija apie internetą pasaulyje. Jos metu buvo apklausti 72 000 žmonių iš 60 šalių. Tyrime dalyvavo 16–65 m. amžiaus aktyvūs interneto vartotojai.