Būtina užtikrinti, kad internetas ir toliau būtų atviras ir neutralus, nes tai – esminė paskata inovacijoms ir vartotojų paklausai, sakoma rezoliucijoje, kurią ketvirtadienį priėmė Europos Parlamentas.
Europos Parlamentas „ragina Europos Komisiją užtikrinti, kad interneto paslaugų teikėjai neblokuotų, nediskriminuotų, nemažintų ar nepanaikintų bet kurio asmens galimybių naudotis paslaugomis, kai jis siekia sužinoti, naudoti, siųsti, paskelbti, gauti ar siūlyti bet kokį pasirinktą turinį, programą ar paslaugą nepriklausomai nuo šaltinio ar adreso“.
Europarlamentarai pripažįsta, jog „reikalingas pagrįstas duomenų srauto valdymas siekiant užtikrinti, kad dėl tinklo perkrovos nebūtų nutrauktas galutinių vartotojų prisijungimas“. Tačiau jie siekia užkirsti kelią galimam „konkurencijos principus pažeidžiančiam ir diskriminaciniam elgesiui“, todėl ragina Europos Komisiją pateikti visoje ES galiojančias gaires, kurios užtikrintų tinklo neutralumo laikymąsi interneto ir mobiliosios telefonijos rinkoje.
Šių metų balandžio 19 d. paskelbtame Europos Komisijos komunikate daroma išvada, jog šiuo metu nereikėtų imtis papildomų veiksmų reguliuoti tinklo neutralumą, nes esamų ES telekomunikacijų taisyklių dėl skaidrumo, operatoriaus keitimo ir paslaugų kokybės turėtų pakakti apsaugoti laisvą ir neutralų internetą.
EP nariai ragina Komisiją drauge su Europos elektroninių ryšių reguliuotojų institucija ir valstybėmis atidžiai stebėti interneto telefonijos ir dalijimosi bylomis blokavimo ar ribojimo atvejus, taip pat užtikrinti, kad nebūtų nustatomi pernelyg aukšti paslaugų įkainiai. Parlamento įsitikinimu, vartotojai turi turėti „realią galimybę pakeisti paslaugų teikėją ir pasirinkti tokį, kuris geriausiai atitinka jų poreikius ir pageidavimus, įskaitant parsisiuntimo ir paslaugų spartą ir apimtį“.
EP pažymi, kad „vartotojai reiškia susirūpinimą dėl reklamuojamos ir realios interneto spartos neatitikimo“, todėl ragina valstybes nuosekliai taikyti teisės aktus dėl klaidinančios reklamos draudimo. Euuroparlamentarai taip pat ragina imtis priemonių stiprinti vartotojų pasitikėjimą internetine aplinka.