Dauguma Lietuvos gyventojų, besinaudojančių socialiniais tinklais, bendrauja su artimiausiais žmonėmis ir stebi, ką veikia jų draugai. Tuo metu aktyvesnių naudotojų, kurie išsako savo nuomonę ir dalinasi rekomendacijomis socialiame tinkle, kol kas Lietuvoje nėra daug. Tai parodė Kompiuterių ir interneto naudotojų tyrimas, kurį atliko tyrimų bendrovė „TNS LT“.
Lietuviai socialiniuose tinkluose dažniausiai bendrauja su siauru artimų draugų ratu – taip teigė 66 proc. apklaustųjų socialinių tinklų vartotojų. 41 proc. teigia bendraujantys su šeima ar giminaičiais, tiek pat bendrauja su kolegomis, o 33 proc. – su platesniu draugų ratu. Tiesa, jaunesni internautai yra linkę bendrauti platesniame draugų ir pažįstamų rate, negu vyresnio amžiaus atstovai. Su nepažįstamais asmenimis socialiniuose tinkluose bendrauja 12 proc. šalies interneto vartotojų.
Pusė arba 50 proc. socialinių tinklų vartotojų Lietuvoje teigia stebintys kontaktuose esančių draugų profilius, 46 proc. reaguoja į kitų vartotojų elgseną: komentuoja draugų nuotraukas, žinutes, pranešimus. Šiek tiek mažiau, t. y. 35 proc., socialinių tinklų vartotojų nuolat dalijasi naujienomis apie save, o 34 proc. – nuorodomis internete.
Tuo metu daugiau dėmesio, įsitraukimo ir laiko reikalaujančios veiklos tarp Lietuvos socialinių tinklų vartotojų nėra populiarios. Pavyzdžiui, rekomendacijomis apie prekes, paslaugas dalinosi tik 16 proc. Lietuvos socialinių tinklų vartotojų, 13 proc. skelbė informaciją verslo ar darbo tikslais, o tik 7 proc. kūrė ar prižiūrėjo naujienų, diskusijų, interesų grupes.
Vertinant socialinių tinklų naudojimo įpročius, matyti, kad ši veikla tampa vis mobilesnė. Šiuo metu net 43 proc. besinaudojančių internetu mobiliuose įrenginiuose naudojasi socialiniais tinklais. Tai rodo, kad Lietuvoje elgsena socialinių tinkluose tampa spontaniškesnė, o vartotojai žymiai paprasčiau ir operatyviau dalinasi vaizdais, informacija apie buvimo vietą, rekomendacijomis ar savo patirtimi.
Šiuo metu Lietuvoje daugiau nei trečdalis, t. y. 38 proc., gyventojų naudojasi socialinių tinklų svetainėmis. Tai sudaro 61 proc. arba daugiau nei pusantro milijono šalies interneto vartotojų.
Kompiuterių ir interneto vartotojų tyrimas buvo atliktas 2011 m. birželio–rugpjūčio mėn. Jo metu apklausta 1608 15–74 metų amžiaus respondentai.