Rinkos analitikai įsitikinę, jog dar šiais metais planšetiniai kompiuteriai užims net tris ketvirtadalius visų ultramobiliųjų įrenginių (ultra mobile devices – UMD) rinkos, didžiąja dalimi išstumdami interneto kompiuterius (netbook).
Kompanijos „ABI Research“ nuomone, interneto kompiuteriai savo pozicijas užleis ne tik šiemet, bet ir kelis artimiausius metus. „Interneto kompiuterių segmentas persikels iš itin konkurencingų kompiuterizuotų ir mobiliojo plačiajuosčio ryšio rinkų į tas šalis, kur sąlyginai maža asmeninių kompiuterių ir interneto ryšio skvarba užtikrins didžiausią mobiliosios kompiuterijos potencialą“, – teigiama kompanijos pranešime.
ABI pastebi, jog iki šiol nei vienas UMD segmentas nei vienoje pasaulio rinkoje neišlaikė lyderystės ilgiau, nei 36 mėnesius. Kompanijos specialistai šiam segmentui yra linkę priskirti ultramobiliuosius asmeninius kompiuterius (UMPC), mobiliuosius interneto įrenginius (MID), interneto ir planšetinius kompiuterius. Remiantis ABI prognozėmis, ateinančiais metais turėtų būti parduota apie 37 milijonus UMD, iš kurių 28 milijonai bus „iPad 2“. Tikėtina, jog esminiai tendencijas lemiantys gaminiai bus minėtasis „iPad“ ir naujasis „Amazon Kindle Fire“.
Tiesa, ABI nemano, jog UMD potencialo pakaks asmeninių kompiuterių ar išmaniųjų telefonų rinkoms paveikti. „Norint, kad JAV rinkoje UMD įrenginiai tiesiogiai pajėgtų konkuruoti su asmeninių kompiuterių ar išmaniųjų telefonų segmentais, reikalingas esminis pirkėjų mąstysenos pokytis, kurį sukeltų kitoks gyvenimo stilius ar darbo vietų reikalavimai“, – aiškina ABI analitikas Jeffas Orras.