Skaitmeninės muzikos klausymo ir dalinimosi portalai „Spotify“ ir „Rhapsody“, kuriems vis dar sudėtinga savarankiškai pritraukti platesnį nemokamos muzikos mėgėjų būrį, artimiausiu metu ketina integruoti savo paslaugas su „Facebook“. Nepaisant to, naujienų portalas nytimes.com tai vertina nevienareikšmiškai.
Pasak šią savaitę pasirodžiusių pranešimų, „Facebook“ jau netrukus savo vartotojams turėtų pasiūlyti išplėstas muzikos klausymo galimybes socialiniame tinklapyje. Negano to, naujosios „Facebook“ pramogų sąsajos pagalba socialinio tinklapio nariai galės nemokamai dalintis ir filmais bei televizijos programomis, taip savo „Facebook“ profilį paversdami vienu dideliu pramogų centru.
„Facebook“, turintis jau daugiau nei 750 milijonų savo vartotojų, kol kas dar neatskleidžia savo tikslių ketinimų, bet, pasak nytimes.com, apie tai turėtų informuoti jau šią savaitę. Anot specialistų, naujoji „Facebook“ pramogų platforma turėtų itin išplėsti nemokamos muzikos klausymo ir dalinimosi galimybes internetinėje erdvėje. Kita vertus, tai taip pat padidintų konkurenciją tarp „Spotify“, „Rhapsody“ ar panašias paslaugas teikiančių internetinių portalų, mat „Facebook“ pagalba norėdami privilioti kuo daugiau vartotojų, jie neišvengiamai turės pasiūlytų dar daugiau nemokamos muzikos.
Teigiama, kad „Facebook“ planuoja sudaryti sutartis su keliais panašaus turinio tinklalapiais. Muzikos klausymo tinklalapiai „Spotify“, „Rhapsody“, „Rdio“, „MOG“ bei „Deezer“, muzikinių videoklipų svetainė „Vevo“ – tai tik keletas iš maždaug dešimties internetinių projektų, savo paslaugų teikimą susiesiančių su „Facebook“. Anot specialistų, dėl naujos platformos „Facebook“ vartotojai galės itin lengvai sekti, ką šiuose tinklalapiuose veikia jų draugai ir pažįstami.
„Spotify“ šiuo metu yra didžiausias tokių paslaugų teikėjas, turintis apie 10 milijonų nuolatinių klientų. Sėkmingai užbaigęs derybas su didžiosiomis muzikinių įrašų platintojų kompanijomis, „Spotify“ šiuo metu skaitmeninės muzikos leidžia klausytis arba visiškai nemokamai (tokiu atveju klientą vargina reklamos), arba už 5–10 dolerių mėnesinį mokestį (tuomet klientas nemato įkyrių reklamų). Panašiu principu veikia ir „Rhapsody“, „Rdio“ ar „MOG“ muzikos klausymo portalai.
Pasak „MOG“ įkūrėjo Davido Hymano, artimesnis bendradarbiavimas su „Facebook“ reikalingas tam, jog būtų supaprastintas skaitmeninės muzikos klausymas internete. Pasak jo, iki šiol dažnai pasitaikydavo taip, jog „Facebook“ vartotojas, paspaudęs „Facebook“ sienoje patalpintą nuorodą į panašaus pobūdžio muzikos klausymo puslapius, turėdavo nusivilti, nes nuoroda būdavo prieinama tik šių puslapių registruotiems klientams. Dabar tokia situacija turėtų pasikeisti ir bet koks „Facebook“ klientas iškart taptų ir šių muzikos klausymo tinklalapių klientu.
Visgi nė viena šių kompanijų kol kas neatskleidžia, kokia dalis muzikos išliks prieinama nemokamai. Vienos kompanijos ketina suteikti nemokamą galimybę klausytis muzikos be jokių, taigi ir reklamos, apribojimų. Kitos tikisi, jog „Facebook“ pagalba šiuos puslapius pasieks itin daug vartotojų, kurie bus pasiryžę mokėti mėnesinius mokesčius už tam tikras papildomas paslaugas ar privilegijas. Visgi, kaip pažymi nytimes.com, pristačius naująją „Facebook“ pramogų platformą gali nukentėti mažesnieji muzikos klausymo puslapiai. Išaugusi konkurencija bei „Facebook“ sukuriami milžiniški srautai į kelis privilegijuotus puslapius tiesiog užgoš ne tokių populiarių muzikos klausymo portalų galimybes būti pastebėtiems. Tai pripažįsta ir „Rhapsody“ vadovas Jon Irwinas, teigdamas, jog realios naudos greičiausiai sulauks tik jo kompanija bei pagrindinė jos konkurentė „Spotify“.