„Yahoo!“ ir „Facebook“ ketina išbandyti „šešių atskirties laipsnių“ teoriją ir taip išsiaiškinti, kaip socialiniai tinklai veikia artimus žmonių santykius realiame gyvenime, rašo telegraph.co.uk.
Interneto milžinių pora pasitelks socialinio psichologo Stanley Milgramo eksperimentą, kuris buvo skirtas „pasaulio dydžiui“ nustatyti ir įvykdytas 1967-aisiais.
Savanoriams siuntėjams bus duota žinutė su tam tikromis „taikinio“ ypatybėmis – vieno iš 750 mln. „Facebook“ vartotojų, kurio jie nepažinos. Siuntėjas persiųs žinutę apie taikinį vienam iš savo draugų, o pastarasis – dar vienam draugui, kol galų gale toji pasieks savo tikslą. Kiekvienas grandinės narys bus skatinamas iš visų savo draugų pasirinkti tik tą, kuris, jų nuomone, turėtų didžiausią tikimybę pažinoti taikinį.
Originaliojo 1960 m. eksperimento metu Stanley Milgramas į pagalbą pasitelkė laiškus. Jis išsiaiškino, jog kiekvieną žmogų JAV nuo kitų skiria apie 5,5 nepažįstamų žmonių, dėl to tyrimas ir buvo pavadintas „šešių atskirties laipsnių“ teorija.
„Vargu ar anksčiau būtume galėję atlikti panašų eksperimentą, – įsitikinęs Duncan Watts, pagrindinis „Yahoo“ tyrimų mokslininkas. – Prieš kokius penkiasdešimt metų nebūtume galėję atsakyti į panašaus pobūdžio tyrimo klausimą, nebent jį įsivaizduoti“.
Visi „Facebook“ vartotojai yra kviečiami dalyvauti eksperimente, kuris baigsis recenzuotu moksliniu tyrimu. Dominuojantis socialinis tinklas įsitikinęs, kad šis eksperimentas gali suteikti ir papildomos reklamos galimybę.
„Facebook“ yra priklausomas nuo ryšių tinklo viduje, nuo fakto, kad vartotojai yra vieni su kitais susiję. O tai leidžia perduoti pastariesiems daug svarbių žinių, kas yra svarbi mūsų reklaminės platforomos dalis“, – teigė vyriausiasis „Facebook“ duomenų mokslininkas Cameronas Marlowe.
Žaidimą, paremtą „šešių atskirities laipsnių“ teorija ir nedidelio pasaulio įrodymo eksperimentą galima rasti internete. „Šešių Kevino Bacono laipsnių“ žaidėjai turi susieti bet kokius aktorius su Kevinu Baconu per kiek įmanoma mažiau grandinės narių. Šis žaidimas 1994-aisiais išpopuliarėjo naujienų grupėse, tuomet puikuodamasis antrašte „Kevinas Baconas yra visatos centras“. Nuo tada IMDB, filmų duomenų bazė, kiekvienam aktoriui skiria „Bacono numerį“ – skaičiuką, reiškiantį, kaip toli pastarasis nutolęs nuo šio „visatos centro“.