Kone ketvirtadalis lietuvių, bent kartais perkančiųjų internetu, niekada nesusimąsto apie elektroninio atsiskaitymo saugumą. Tačiau daugiau nei penktadalis pirkėjų nerimauja, kad padarę klaidą gali prarasti pinigus ir nėra tikri, kur keliauja jų pateikti duomenys bei kaip jie bus panaudoti.
Tai atskleidė birželio mėnesį „Swedbank“ užsakymu atliktas reprezentatyvus gyventojų nuomonės tyrimas, rašoma pranešime spaudai.
Iš 24 proc. bent kartą internete pirkusių Lietuvos gyventojų tik kas dešimtas teigia nerimaujantis, kad jo duomenys gali būti nukopijuoti. Tyrimo metu kaimo vietovių gyventojai dažniau pripažino niekada nesusimąstantys dėl elektroninio atsiskaitymo saugumo. Dėl grėsmės prarasti pinigus padarius klaidą dažniau nerimauja vidutinių pajamų grupės atstovai.
„Elektroninių atsiskaitymų saugumas susijęs su vartotojo patirtimi ir įgūdžiais. Dažniau apsiperkantys internete, be abejonės, jau žino, kaip išvengti nemalonių netikėtumų, tačiau atsiskaitymo saugumo pavojai tyko pradedančiųjų, todėl svarbu ne tik patiems imtis atsargumo priemonių, bet ir naudotis specialistų pagalba“, – perspėja „Swedbank“ Atsiskaitymo kortelėmis departamento atstovas Tomas Rimkus.
Policijos departamento duomenimis, per pirmąjį šių metų pusmetį Lietuvoje ištirta 1053 nusikalstamos veikos, susijusios su neteisėtu elektroninės mokėjimo priemonės ar jos duomenų panaudojimu – beveik tiek pat, kiek ir per visus metus pernai.
Vienas dažniausiai pasitaikančių sukčiavimo interneto erdvėje būdų – vartotojų duomenų vagystės elektroninių atsiskaitymų metu. Neatidūs pirkėjai įviliojami į abejotinas ar fiktyvias elektronines parduotuves, kurioms pateikia savo prisijungimo prie sąskaitų duomenis.
„Augant atsiskaitymų internete pasiūlai, tampa vis sunkiau įsitikinti kiekvieno pardavėjo patikimumu, todėl vienas efektyviausių būdų išvengti nemalonumų – apsaugoti savo kortelę ir sąskaitą banko siūlomomis priemonėmis. Tam naudojamos modernios elektroninės bankininkystės apsaugos sistemos ir bankų siūlomi sprendimai“, – pataria T. Rimkus.
„Swedbank“ užsakymu viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“ 2011 metų birželio 14–21 dienomis Omnibus metodu atliko Lietuvos gyventojų tyrimą, siekiant išsiaiškinti šalies gyventojų pirkimo internete įpročius.