Keturi iš dešimties Europos namų ūkių perka susietas vieno tiekėjo interneto, telefono ir televizijos paslaugas. Tai parodė naujos Eurobarometro apklausos duomenys. Tačiau kas ketvirtas respondentas mano, kad jo užsisakyto interneto sparta neatitinka sutartyje nurodytų sąlygų.
Apklausos duomenimis, paslaugų paketus užsisako 42 proc. namų ūkių. Beveik visi jie teigia, jog pagrindinis tokių paketų privalumas – patogumas turėti vieną paslaugų teikėją ir gauti vieną sąskaitą. Trečdalis namų ūkių mano, jog už paslaugų paketą mokama mažiau, nei už kiekvieną paslaugą atskirai.
Tačiau paslaugų gavėjus ne itin tenkina jų kokybė. Vienas iš trijų respondentų teigė patyręs ryšio sutrikimų. Pagal gegužės pabaigoje įsigaliojusius naujus ES teisės aktus paslaugų teikėjai privalo iš anksto suteikti išsamią informaciją apie minimalią paslaugų kokybę, įskaitant faktinę ryšio spartą ir galimus interneto apribojimus.
„Vartotojai mums tvirtai ir aiškiai sako esą susirūpinę dėl to, kad jiems neužtikrinama žadėta interneto sparta ir paslaugų kokybė. Nacionalinės valdžios institucijos turi imtis tinkamų priemonių ir užtikrinti, kad operatoriai laikytųsi ES taisyklių, pagal kurias jie turi skaidriai teikti informaciją apie ryšio spartą ir paslaugos kokybę“, – teigė už skaitmeninę darbotvarkę atsakinga Europos Komisijos pirmininko pavaduotoja Neelie Kroes.
Visgi namų ūkiai pasirinktiems paslaugų teikėjams lieka lojalūs. 6 iš 10 namų ūkių niekada nesvarstė galimybės pakeisti paslaugų teikėjo. Aktyviai paslaugų teikėjus keičia tik 12 procentų namų ūkių. Tiek pat namų ūkių norėtų pakeisti savo paslaugų teikėjus, bet to negali padaryti dėl vienokių ar kitokių kliūčių.
Per apklausą taip pat nustatyta, kad ES piliečiams kelia susirūpinimą duomenų privatumas. 88 proc. respondentų norėtų būti informuoti, jei telekomunikacijų teikėjo surinkti jų asmens duomenys dingo, buvo pavogti ar kokiu nors būdu pakeisti. Pagal naujas taisykles operatoriai turi nedelsiant informuoti duomenų apsaugos institucijas ir savo vartotojus, jei pažeistas saugumas ir (arba) asmens duomenys dingo ar buvo pavogti.
Apklausos metu taip pat buvo nustatyta, kad televizijos paslaugomis ir telefonu naudojasi po tiek pat ES namų ūkių – 98 proc. Vis daugiau gyventojų naudojasi ir mobiliaisiais telefonais, o 62 proc. namų ūkių turi ir fiksuotojo, ir judriojo ryšio telefonus. Renkantis televizijos paslaugas vis dar pirmauja kabelinė televizija – ja naudojasi 35 proc. namų ūkių. Tačiau itin sparčiai auga skaitmeninės antžeminės televizijos populiarumas: dabar jau naudojasi jau 30 proc. namų ūkių.