Nors šio mėnesio pabaigoje didžiausias pasaulyje socialinis tinklas „Facebook“ turėjo 687 mln. vartotojų visame pasaulyje, pasiekti rekordinę 700 mln. vartotojų ribą jam gali būti sudėtingiau negu anksčiau. Socialinio tinklo vartotojų skaičiaus augimas lėtėja. Be to, mažėja seniau prie šio tinklo prisijungusių narių.
Remiantis šiai svetainei skirto analizės įrankio „Inside Facebook Gold“ duomenimis, „Facebook“ narių skaičiaus augimas lėtėja antrą mėnesį iš eilės. Per praėjusius metus kas mėnesį prie „Facebook“ prisijungdavo vidutiniškai po 20 mln. naujų vartotojų. Šį balandį svetainėje užsiregistravo beveik 14 mln. naujų narių, o gegužės mėnesį – apie 11 mln. naujų vartotojų.
Be to, daugelis naujų vartotojų buvo iš tų šalių, kur „Facebook“ tinklas atsirado vėliausiai. Sparčiausiai „Facebook“ narių skaičių didinusių šalių trejetuke atsidūrė Brazilija, Meksika ir Indija. O tokiose šalyse kaip JAV ar Kanada, kur ši svetainė buvo paleista pirmiausia, aktyvių vartotojų skaičius mažėjo.
JAV vartotojų skaičius praėjusio mėnesio pabaigoje sumažėjo 6 mln. ir siekė apie 149 mln. vartotojų. Kanadoje jis sumenko apie 1,5 mln. ir minėtu laikotarpiu sudarė 16,6 mln. narių. Vartotojų skaičius per praėjusį mėnesį taip pat mažėjo Jungtinėje Karalystėje, Norvegijoje ir Rusijoje. Tai buvo pirmas kartas, kai tokiose šalyse užfiksuotas bendras neigiamas šio socialinio tinklo vartotojų pokytis.
Ar „Facebook“ svetainė artėja prie savo augimo ribų, spręsti per anksti. Pasaulyje šiuo metu yra daugiau kaip 2 mlrd. interneto vartotojų, todėl svetainės augimui vietos dar yra. Tačiau mažėjantis šia svetaine besinaudojančių žmonių skaičius pirmosiose šalyse gali būti tam tikra tendencija.
Tiesa, nepasitenkinimą tarp šių šalių vartotojų galėjo sukelti ir „Facebook“ nesugebėjimas užtikrinti vartotojų privatumą. Nors svetainė nuolatos siekia stiprinti saugumo priemones, praėjusią savaitę nemažą dalį vartotojų papiktino nauja automatinė veido atpažinimo funkcija įkeltose nuotraukose. Sulaukusi daugybės priekaištų, „Facebook“ buvo priversta sustabdyti šią funkciją ir atsiprašyti savo vartotojų.