Viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „TNS Gallup“ šių metų rudenį atliko šalies vaikų vartojimo įpročių tyrimą.
Apklausus 7-14 metų respondentus, paaiškėjo, kad jie stipriai skiriasi nuo savo tėvų ne tik vertybėmis, bet ir sugebėjimu žaibiškai įsisavinti naujausias technologijas. Tyrimas atskleidė ir didelę šios grupės įtaką šeimos biudžeto paskirstymui.
„Nepriklausomoje Lietuvoje gimusi ir augusi karta – tai beveik pusė milijono gyventojų. Tyrimu siekėme atskleisti jų įpročius, kurie gerokai skiriasi nuo vyresniosios kartos. Pavyzdžiui, internetu naudojasi net 60 procentų vaikų“, – sako Živilė Janukonienė, „TNS Gallup“ projektų vadovė.
Jos teigimu, 7-14 metų žmonių kartoje pastebimas žymiai didesnis susidomėjimas technologijomis ir gebėjimas jomis naudotis. „Kompiuteriu naudojasi 90 proc., mobiliuoju telefonu – 70 procentų respondentų. Daugiau kaip pusė jų savo kambaryje turi televizorių, radiją ir kompiuterį. Vaikai pirmieji supažindina šeimą su naujausiomis technologijomis ir jų galimybėmis“, – teigia Ž. Janukonienė.
Rinkdamiesi mobiliojo telefono modelį, vaikai labiausiai atsižvelgia į jo elemento darbo laiką. Populiariausia mobiliojo ryšio paslauga tarp šios grupės vartotojų po trumpųjų žinučių – melodijų siuntimas.
Kompiuteris ir pinigai yra labiausiai vaikų geidžiamos gimtadienio dovanos. Labiausiai pageidaujamas loterijos prizas taip pat yra pinigai – o loterijose lošia pusė visų apklaustųjų.
1991-1998 m. gimusi karta išsiskiria sugebėjimu vienu metu užsiimti keletu dalykų: skaityti el. paštą, šnekėti mobiliuoju telefonu ir kartu ruošti namų darbus.