Pasaulyje jau kurį laiką netyla susižavėjimas naujausia „DirectX 11“ programine posisteme ir kaip ji keičia kompiuterinių žaidimų grafikos standartus. Tuo tarpu AMD grafikos procesorių tobulinimo padalinio vadovas Ričardas Hudis (Richard Huddy) įsitikinęs, jog programuotojams ši priemonė jau seniai nebereikalinga ir netgi kliudo sukurti išties kokybiškus kompiuterinės grafikos produktus.
„Tokių teiginių dažnai išgirstu, bendraudamas su kompiuterinių žaidimų kūrėjais, – sako Ričardas Hudis savo interviu interneto portalui „Bit-Tech“. – „Geriausi žaidimų kūrėjai nori galimybės visiškai kontroliuoti aparatinę vaizdo plokščių įrangą, pasiekti jos išteklius pačiame pradiniame lygyje. Taip jiems būtų sudaroma galimybė kurti tikras inovacijas. Be jokios abejonės, „Microsoft“ netolimoje ateityje teks susidurti su vis didėjančiu šios srities atstovų spaudimu.“
Rinkoje jau dabar pasigirsta nuomonių, jog kompiuterinių žaidimų ateitis priklauso išskirtinai asmeninių kompiuterių sferai. Tačiau šiuo metu didžioji industrijos dalis pirmiausia kuria specializuotiems žaidimų kompiuteriams („Xbox 360“, „PlayStation 3“, „Wii“ ir t. t.) skirtus žaidimus ir tik vėliau adaptuoja juos asmeniniams kompiuteriams. Nenuostabu, jog vizualine prasme PC versijos tik labai nežymiai lenkia žaidimų kompiuterių grafiką, nors, pavyzdžiui, aukščiausios klasės vaizdo plokštės yra mažiausiai dešimtį kartų galingesnės lyginant su „Xbox 360“ kompiuteryje integruotu „Xenos“ grafikos procesoriumi arba „PlayStation 3“ integruota „DeForce 7“ serijos GPU architektūra.
Sprendžiant iš šių faktų, galima numanyti, jog žaidimų kūrėjai negali išnaudoti tikrojo PC potencialo, kadangi jie negali tiesiogiai pasiekti aparatinės įrangos išteklių ir vietoj to yra priversti naudotis tarpine grafikos programavimo įrankių terpe (API) – „DirectX“. Žinoma, naudojantis „DirectX“, užtikrinama tai, jog žaidimas veiks kompiuteriuose su pačia įvairiausia technine įranga. Programuotojai taip pat gali pasinaudoti naujausiomis technologijomis – jiems netenka išradinėti aparatinio kodo iš naujo.
Tačiau R. Hudžio teigimu, „DirectX“ neefektyviai išnaudoja aparatinius išteklius, ir tai kūrėjams kelia nerimą. „Suvyniojus viską į papildomą programinės įrangos sluoksnį, jums suteikiamas saugumas ir patogumas. Tačiau iš jūsų atimamas našumas ir galimybė kurti naujoves“, – sako specialistas. Jis taip pat priduria, jog jog kaip tik dėl šios priežasties grafinis daugelio žaidimų pagrindas yra gerokai supanašėjęs vienas su kitu. „Jei atsisakytume šio API, žmonės galėtų generuoti tokią grafiką, kokią ją įsivaizduoja, o ne tai, ką mato. Tokioje situacijoje greičiausiai sulauktume daug daugiau vizualinių inovacijų“.