Vietnamas, Indonezija, Nigerija, Meksika – šiose ir daugelyje kitų egzotiškų šalių pernai startavęs mobilus socialinis tinklas „Eskimi“ perkopė milijono vartotojų ribą. Šiuo metu projektas lygiagrečiai vystomas tiek Lietuvos, tiek sparčiai augančiose Azijos, Afrikos bei Pietų Amerikos mobiliose rinkose. Kasdien projektu naudojasi per 100 000 unikalių vartotojų, atverčiantys daugiau nei 10 mln. puslapių per dieną. Prie sparčiai augančio socialinio tinklo kiekvieną dieną prisijungia po 10 000 naujų vartotojų.
Eskimi komanda siekia sukurti geriausiai bendravimo poreikius patenkinantį mobilų socialinį tinklą pasaulyje. „Nuo kitų socialinių tinklų skiriamės tuo, jog nuoširdžiai stengiamės suderinti paprastą vartojimą klientams su sudėtinga duomenų analitika ir tyrimais, padedančiais po pirmų vartotojo žingsnių suprasti, ko jis ieško ir tai jam suteikti“, – pasakoja projektą įgyvendinančios kompanijos vadovas Vytautas Paukštys.
„Vystydami mobilų produktą supratome, jog turime patenkinti vartotojo norus žaibiškai, kadangi skirtingai nuo tradicinio interneto, neturime galimybių antram šansui. Mobiliame internete daug sunkiau surinkti vartotojo kontaktinę informaciją, be to, ribotas mobilaus telefono ekranas negali būti apkrautas pertekline informacija“, – paaiškina projekto vadovas Povilas Skrebutėnas.
Anot Vytauto Paukščio, ne mažesnis iššūkis nei techninis įgyvendinimas buvo projekto adaptacijos tarpkultūrinėje plotmėje: „Startuojant tiek geografine, tiek kultūrine prasme tolimose šalyse pirmiausia kaskart gilinamės į kultūrinę specifiką – vartotojų vertybes ir įpročius. Kiekvienai rinkai adaptuojame unikalius funkcionalumus bei vizualinius elementus. Tai, kuo žavisi santūrūs Azijos šalių gyventojai, nebūtinai patiks karšto temperamento lotynų Amerikos atstovams ir atvirkščiai“, – paaiškina V. Paukštys.
Mobiliame socialiniame tinkle „Eskimi“ vartotojai gali įkelti savo nuotraukas, susirašinėti, balsuoti, komentuoti kitų anketas bei per itin trumpą laiką surasti ir susipažinti su naujais žmonėmis. Dabartinis pasaulinio projekto verslo modelis paremtas virtualiąja valiuta ir reklamos pardavimais. „Eskimi“ pirmiausia yra orientuotas į rinkas, kuriose nėra paplitęs asmeninių kompiuterių naudojimas, o labiau naudojamas mobilus internetas.
„Paplitęs mitas, jog komplikuota pasaulinio lygio projektus auginti ir efektyviai vystyti iš tokios ribotos rinkos kaip Lietuva, yra neteisingas. „Eskimi“ pavyzdys įrodė, kad geografine prasme nuo didžiųjų pasaulio rinkų nutolusioje Lietuvoje infrastruktūros ir ekonominiai rodikliai yra daugiau nei palankūs įgyvendinant aukštųjų technologijų projektus, be to, internetas panaikina bet kokius barjerus ir leidžia kasdien betarpiškai bendrauti su klientais “, – pabrėžia V. Paukštys.
Per artimiausius šešis mėnesius kompanija planuoja sukurti 3 mln. socialinio tinklo vartotojų bazę. Vartotojai prie „Eskimi“ šiuo metu gali jungtis tiek universalia mobilia, tiek išmaniesiems telefonams su jautriais lietimui ekranais skirta versija ar naudodamiesi tradicinio interneto prieiga.
Mobilaus socialinio tinklo „Eskimi“ sėkmės istorija ir išmoktos pamokos taip pat bus pristatyta konferencijos apie interneto tendencijas „Login“ metu kovo 17 d. Vilniuje, „Litexpo“ parodų rūmuose.