Naujojo „Apple“ planšetinio kompiuterio „iPad 2“ pasirodymas sukėlė tikrą chaosą konkurentų gretose. „iPad 2“, kurio rekomendacinė kaina yra 499 JAV dolerių, kitiems modeliams palieka itin mažai šansų išgyventi planšetinių kompiuterių rinkoje. Kaip žinoma, dalis kompanijų šiais metais itin skubėjo išleisti savas versijas, tačiau jau keletas iš jų nusprendė atidėti savų planšetinių kompiuterių pasirodymą, kad peržiūrėtų specifikacijas bei kainas.
Pavyzdžiui, kompanija „Samsung“ atvirai pripažino, kad jos „Galaxy Tab 10.1“ visiškai neadekvačiai žiūrisi „iPad 2“ fone, ir kaip pagrindines problemas nurodė savojo įrenginio storį bei kainą.
Planšetiniai kompiuteriai, kurie buvo planuojami išleisti šių metų balandžio mėnesį, galėjo konkuruoti nebent su senuoju „iPad“, tačiau „Apple iPad 2“ kartelę pakėlė dar aukščiau – pastarasis kompiuteris yra lengvesnis, plonesnis, spartesnis bei funkcionalesnis, nei jo pirmtakas. Juo labiau, kad ir kaina praktiškai liko ta pati. Tuo pat metu „Apple“ sumažino pirmosios kartos „iPad“ kainą iki 399 JAV dolerių, taip dar labiau sustiprindama spaudimą savo konkurentams. Kaip viso to rezultatą matome, jog rinkoje praktiškai nėra tikrai stipraus konkurento ir neaišku, kada jis galėtų pasirodyti. Kaip išimtį nebent galima būtų paminėti „Motorola Xoom“ planšetinį kompiuterį, kuris vis tik įtakos „Apple iPad“ pardavimams visiškai neturi.
Atitinkamai kitų gamintojų noras peržvelgti savo planus užtruks maždaug porą mėnesių. Kai kurie jau anonsuoti modeliai apskritai gali nepasirodyti parduotuvių lentynose, nes tiesiog nebebus prasmės to daryti.
Kaip teigia šios rinkos ekspertai, planšetiniai kompiuteriai turėtų kainuoti mažiau 399 JAV dolerių, kad turėtų bent kažkokių šansų atsiriekti tam tikrą šios rinkos pyrago dalį. Kaip matyti, nė vienas planšetinis kompiuteris su „Windows“, ARM ar „Android“ platforma dar tokio lygio nepasiekė. Analitikai tuo tarpu vienu balsu kalba, jog jei „Apple“ konkurentai užimtų bent jau 20 proc. planšetinių rinkos, tai būtų tikrai didelė sėkmė.