Informacinių technologijų kompanijos IBM atlikta apklausa Jungtinėse Valstijose parodė, kad prieš šventes vartotojai labiau bijo, kad gali būtų pavogta jų asmeninė bei mokėjimo ir kredito kortelių informacija. Kilus prieššventinio apsipirkimo bumui, smarkiai kyla ir rizika parduotuvėse – ir įprastose, ir interneto – prarasti savo mokėjimo korteles ar jų duomenis. Dėl šios baimės keičiasi ir pirkėjų elgesys – vis daugiau žmonių tikina, kad šiemet prieš šventes pirks mažiau.
Tyrimas parodė, kad JAV kas septintas žmogus yra nukentėjęs dėl asmeninės informacijos bei informacijos apie mokėjimo ir kredito korteles vagysčių. Dešimtadalis jų nuo vagių nukentėjo būtent per švenčių sezoną. 20 proc. visų su tokiomis vagystėmis susidūrusių asmenų tikina, kad šiemet pirkiniams išleis mažiau pinigų. Net trečdalis visų mokėjimo ar kredito kortelių turėtojų šiais metais ruošiasi prieš Kalėdas pirkti mažiau nei pernai.
Susirūpinę savo asmeninės informacijos ir kredito bei mokėjimo kortelių duomenų saugumu prisipažįsta 61 proc. pirkti dovanas besiruošiančių amerikiečių. 49 proc. yra įsitikinę, kad jų asmeninei informacijai šiuo laikotarpiu kyla pavojus. 46 proc. jaudinasi, kad gali būti pavogti jų kredito kortelių duomenys. 39 proc. nerimauja, kad vagys gali sužinoti jų mokėjimo kortelių informaciją. Du trečdaliai visų mokėjimo bei kredito kortelių turėtojų šiandien yra kur kas labiau susirūpinę duomenų ir asmeninės informacija apsauga nei prieš metus.
Paklausti, kas galėtų padidinti tokios informacijos saugumą, 49 proc. atsakė, kad biometrinių duomenų nuskaitymo įranga (pavyzdžiui, piršto atspaudų skaitytuvas). 40 proc. mano, kad saugumą padidintų geresnė duomenų kodavimo sistema. Tiek pat žmonių tiki, kad specialus „dinaminis parašo laukelis“ (angl. „dynamic signature pad“ – specialus įrenginys, ant kurio pasirašoma, tačiau aplinkui stovintys žmonės nemato, kaip atrodo parašas) gali apsaugoti jų parašą nuo padirbinėjimo. Kas trečias apklaustasis sakė, kad duomenų saugumą padidintų akies rainelės nuskaitymo prietaisai.
Beveik trečdalis amerikiečių šiemet prieš šventes ketina apsipirkinėti internetu, tačiau iš jų net 75 proc. Nesiruošia įdiegti savo namų kompiuteriuose jokios papildomos saugumo įrangos. 27 proc. apklaustųjų mano, kad atsakomybė dėl asmeninės informacijos ar kortelių duomenų vagystės tenka korteles išduodančiai kompanijai. 15 proc. mano, kad atsakyti turi pardavėjai. 26 proc. sako, kad dėl savo ir savo kortelės informacijos saugumo yra atsakingas ir pats asmuo.