Vienu didžiausių praėjusiais metais įvykių paieškos sistemų terpėje tapo kompanijos „Google“ sprendimas, paremtas etikos ir moralės principais, pasitraukti iš didžiausios pasaulyje rinkos.
Nežiūrint į tai, kad toks žingsnis turėjo teigiamą poveikį kompanijos įvaizdžiui, teigiama, kad šiuo metu „Google“ kuria sugrįžimo į Kinijos rinką planą.
Kompanijos finansų direktoriaus Patriko Pičeto teigimu, pasišalinimas iš Kinijos rinkos niekada nebuvo nagrinėjamas kaip atsisakymas bendradarbiauti. Į jį buvo žiūrima, kaip į priemonę, reikalingą, norint įveikti buvusias problemas. „Kinijoje gyvena virš milijardo žmonių, – situaciją komentuoja P. Pičetas. – Norėdami vykdyti savo misiją, tiesiog negalime neaptarnauti milijardo piliečių.“ Be to, Pičetas mano, kad „Kinija nori „Google“.
Interneto kompanijos „Google“ sugrįžimas į Kinijos rinką gali vėl atnaujinti diskusijas apie paieškos rezultatų cenzūros leistinumą, žmogaus teisių ir žodžio laisvės problemas.