Informatikos ir ryšių departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos baigia vykdyti Įtariamų, kaltinamų ir teistų asmenų žinybinio registro (Registras) modernizavimo projektą, kurį įgyvendinus, Europos Sąjungos ir mūsų šalies institucijoms bei pavieniams asmenims registro duomenys bus teikiami elektroniniu būdu.
„Norintys gauti reikalingą pažymą ar Registro išrašą, nuo šiol užtruks tik keletą minučių. O pagreitėjus duomenų gavimo ir perdavimo procesui, bus paprasčiau kontroliuoti jų apimtis bei turinį“, – sakė vidaus reikalų ministras Raimundas Palaitis.
Iki Registro modernizavimo didžioji dalis kaupiamos informacijos buvo pateikiama popieriniu būdu. Tokia sistema – pernelyg lėta, neatitinkanti teisminių, teisėsaugos ir administracinių institucijų bendradarbiavimo poreikių šalyje ir Europos Sąjungoje (ES).
Atlikus Registro integravimą su Policijos registruojamų įvykių registru, teritorinės policijos įstaigos informaciją apie pradėtą ikiteisminį tyrimą į Registrą perduos automatiškai. Anksčiau ši informacija buvo gaunama paštu arba faksu ir į Registro duomenų bazę suvedama rankiniu būdu.
Šiuo metu baigiama diegti ir išbandoma reikiama Registro programinė ir techninė įranga. Visomis modernizuoto Registro sistemos funkcijomis juridiniai ir fiziniai asmenys galės pradėti naudotis nuo 2011 m. kovo mėnesio.
Registro modernizavimo projekto vertė – 10 mln. Lt. Projektas finansuojamas ES lėšomis.
Šiuo projektu skatinamas ne tik naujausių informacinių technologijų plėtra ir paslaugų perkėlimas į elektroninę erdvę, bet ir elektroninio parašo naudojimas, kadangi visos elektroninės pažymos bus pasirašinėjamos elektroniniu parašu.
Jau dvejus metus Asmens dokumentų išrašymo centras prie Vidaus reikalų ministerijos gamina Asmens tapatybės korteles, kuriose įdiegti kvalifikuoti sertifikatai generuojantys e. parašą. Tai įrankis suteikiantis galimybę identifikuoti asmenis elektroninėje erdvėje, gauti elektronines paslaugas bei pasirašyti oficialius elektroninius dokumentus.