Socialinių tinklų svetainėmis naudojasi beveik 60 proc. Lietuvos interneto vartotojų, arba 35 proc. visų 15–74 metų šalies gyventojų.
Kaip teigiama išplatintame pranešime, 13 proc. socialinių tinklų vartotojų Lietuvoje pasitelkia juos verslo tikslais – populiarina tam tikrą produktą, paslaugą, įmonę ir panašiai, rodo rinkos tyrimų bendrovės „SIC Gallup Media“/TNS tyrimo duomenimis. „Visame pasaulyje socialiniai tinklai seniai užėmė tvirtas alternatyvios reklamos pozicijas. Tai nestebina, nes tai prieinama ir patraukli tiesioginės komunikacijos su vartotojais priemonė“, – pranešime spaudai sakė „SIC Gallup Media“/TNS direktorius Gytis Juodpusis.
Tyrimo duomenimis, 13 proc. socialinių tinklų vartotojų per analizuojamą laikotarpį aktyviai skelbė informaciją verslo tikslais, tiek pat – dalinosi rekomendacijomis apie prekes, paslaugas, renginius.
Pagrindinė tyrimo metu apklaustų gyventojų veikla socialiniuose tinkluose yra bendravimas su artimais žmonėmis: draugais, šeimos nariais, kolegomis. Kas antras socialinių tinklų vartotojas šiose svetainėse seka naujienas apie savo draugus ir pažįstamus.
45 proc. apklaustųjų komentuoja draugų profiliuose esančią informaciją: nuotraukas, žinutes, pranešimus ir panašiai. Tik kas dešimtas vartotojas leidžiasi į bendravimą su nepažįstamaisiais socialiniuose tinkluose.
Lietuvos miestų gyventojai socialiniuose tinkluose dažniau bendrauja tik su siauru artimiausių draugų ratu. Tačiau jie kur kas aktyviau reiškia nuomonę socialiniais klausimais, dalinasi rekomendacijomis apie prekes ar paslaugas, jungiasi prie naujienų grupių ir ieško informacijos apie prekes, paslaugas, renginius.
Regionų gyventojai socialiniuose tinkluose dažniau ieško socialinių ryšių: mezga naujas pažintis, bendrauja su nepažįstamaisiais, komentuoja draugų profilių atnaujinimus, taip pat aktyviau skelbia informaciją darbo ar verslo tikslais. Žmonės, gyvenantys miestuose, dažniau nei kaimo gyventojai yra linkę dalintis naujienomis apie save.
Dauguma socialinių tinklų lankytojų Lietuvoje kasdien prisijungia prie savo asmeninės prieigos (angliškai – account). Net 25 proc. socialinių tinklų vartotojų, prie savo prieigos socialiniuose tinkluose prisijungia keletą kartų per dieną. Aktyviausi socialinių tinklų svetainių lankytojai yra didžiųjų miestų gyventojai. Kaimo ir mažesnių miestų vietovių gyventojai neturi poreikio reguliariai naudotis šio tipo komunikacijos priemone ir sudaro mažiausią „aktyviosios“ auditorijos dalį.
Dažniausiai lankomomis socialinių tinklų svetainėmis Lietuvoje išlieka facebook.com ir one.lt, rečiau apklausoje dalyvavę respondentai minėjo klase.lt, netlog.com, draugas.lt.
„SIC Gallup Media“/TNS tyrimo metu birželio–rugpjūčio mėnesiais apklausė 1596 Lietuvos gyventojus.