Daugelis žmonių, besinaudojančių elektroninio pašto paslaugomis, turbūt yra bent kartą gavę laišką, kuriame prašoma suteikti pagalbą nukentėjusiems asmenims (prie laiško gali būti pateikiama ir vaizdinė informacija), šią žinią paskleidžiant kuo platesniam draugų ir pažįstamų ratui.
Tokio tipo laiškai, kuriuose pabrėžiama, kad nukentėjusieji gaus akivaizdžią finansinę naudą iš kiekvieno persiųsto elektroninio laiško, iš tikrųjų yra pašto šiukšlės (angl. „spam“).
Tokie masiniai laiškai, įgavę didelio srauto mastą, trikdo pašto serverių darbą, užteršia pašto dėžutę, taip apribodami kitų laiškų gavimą. Elektroninės informacijos srauto mastus galima įsivaizduoti kad ir tokio paprasto pavyzdžio atveju – jei vienas laiškas su prisegtu failu užima 100 Kb ir jis persiunčiamas šimtu pašto adresų, tai visas srautas sudarys jau apie 10 Mb.
Ryšių reguliavimo tarnyba interneto ir elektroninio pašto paslaugų naudotojams primena, kad gaunami elektroniniai laiškai, kuriuose prašoma suteikti pagalbą paprasčiausio tokių laiškų persiuntimo kitiems adresatams būdu, – tėra apgaulė.