„Norstat“ atliktas tyrimas parodė, kad vartotojai labiausiai trokšta įsigyti „Apple“ kompiuterius. Antroji vieta apklausoje atiteko „Asus“ kompiuteriams, kurie, bendrovės „GfK Retail and Technology Baltic“ duomenimis, užimdami 18 proc. rinkos, yra perkamiausi Lietuvoje.
Apklausos rezultatai atskleidė 15–49 metų Lietuvos gyventojų trokštamiausių kompiuterių penketuką. Užtikrintoje pirmoje vietoje – „Apple“, surinkusi net 23 procentus balsų. Toliau seka „Asus“ – 14 proc., „Dell“ – 12,4 proc., „Hewlett-Packard“ – 10,4 proc.
Matyt neatsitiktinai pasiskirsto ir per ateinančius metus planuojamų įsigyti kompiuterių seka – pirmauja „Asus“ – jį paminėjo net 23 procentai planuojančių įsigyti kompiuterį. Antroje vietoje – „Apple“, kurį per ateinančius 12 mėnesių planuoja pirkti net 21 procentas apklausos dalyvių. Toliau – „Dell“, „Hewlett-Packard“ bei „Toshiba“.
Tuo tarpų, remiantis „Norstat“ tyrimo duomenimis, populiariausias nešiojamų kompiuterių prekinis ženklas yra „Asus“ – jo paplitimas Lietuvoje – 24 procentai, toliau seka „Hewlett-Packard“ – 21 proc., „Acer“ ir „Toshiba“ dalijasi po 12 proc.
„Norstat“ tyrimo metu taip pat paaiškėjo, kad specializuotų parduotuvių profesionalų konsultacijos turi lemiamą įtaką pirkėjų pasirinkimui. Buitinės technikos ir IT salonuose kompiuterius pirktų dauguma vartotoju – net 68 proc., tačiau visgi gana didelė dalis – 24 proc. – svarsto ir pirkimo internetu alternatyvą. Tokį pasiskirstymą lemia esminis faktorius – didžiausią įtaką renkantis kompiuterį daro ekspertų nuomonė ir rekomendacijos, antrąja vieta dalinasi draugų patarimai ir produktų akcijos.