Internetinės žiniasklaidos bendrovės ir kitos įmonės vis dažniau vartotojų komentarų savo tinklalapiuose priežiūrą patiki tokią paslaugą teikiančioms bendrovėms, praneša „PublicRadio.com“.
Skaitytojų paliktų komentarų priežiūra tampa vis svarbesne problema ne tik naujienų portaluose, bet ir kituose populiariuose tinklalapiuose. Atstumiantys, agresyvūs, nepadorūs atsiliepimai internete ne tik gali sumenkinti įmonės prekės ženklą, bet ir atstumti skaitytojus, išgąsdinti reklamdavius ir net sukelti rimtų teisinių problemų, teigiama pranešime. Štai kodėl vis daugiau dideles komentatorių bendruomenes turinčios interneto svetainės vis dažniau apsisprendžia ne pačios prižiūrėti komentarus savo tinklalapiuose, o samdyti tokią paslaugą teikiančias bendroves.
Pasak žmonių teisių apsauga naudojant skaitmenines technologijas besirūpinančios organizacijos „Electronic Frontier Foundation“ atstovės Evos Galperin, teoriškai postuluojama, kad statistiškai „normalaus“ žmogaus, absoliutaus anonimiškumo ir didelės auditorijos derinys neišvengiamai virsta pamazgų duobe. Nuomonių reiškimo laisvė, tokia svarbi naujienų portaluose ar kituose internetiniuos leidiniuose, gali tapti rimta problema, jei dalis skaitytojų imasi kasti „pamazgų duobę“ ir jos turiniu šlakstyti save ir kitus.
Būtent tokiais atvejais į pagalbą ateina „komentarų policija“. Pavyzdžiui, Teksaso valstijoje (JAV) įsikūrusi bendrovė „Pluck“, turinti 20 samdomų komentarų moderatorių, prižiūri tvarką ir ramybę „Detroit Free Press“ ir „Green Bay Press Gazette“ leidinių komentarų skiltyse. Tarp jos klientų yra ir nesiverčiančių internetine leidyba įmonių, pavyzdžiui, „Kraft Foods“ ar AARP. „Pluck“ – antrinė žiniasklaidos bendrovės „Demand Media“ įmonė. Jos generalinis direktorius Steve'as Semelsbergeris tvirtina, kad profesionali internetinių komentarų priežiūra tapo šiandieninio verslo būtinybe. Pasak jo, kai internete paskelbiamas svarbus straipsnis, prie kurio rodomos reklamos, labai svarbu, kad pagrindinius reklamdavius neverstų prastai jaustis teksto apačioje pasirodę atstumiantys komentarai.
Bendrovės „Pluck“ moderatoriai kasdien peržiūri tūkstančius vadinamųjų vartotojų piktnaudžiavimo incidentų. Tai paprastai būna kitų komentuotojų užgauliojimai, plūdimasis ir kitoks padorioje draugijoje nepriimtinas elgesys. Priklausomai nuo bendrovės klientų pageidavimų, „Pluck“ moderatoriai prie tokių komentarų prideda „sunkesnę“ ar „lengvesnę“ savo ranką.
Kai kurios internetinės žiniasklaidos bendrovės neturi savo „komentarų policijos“ ir neperka paslaugų iš specializuotų bendrovių. Jos linkusios verčiau jas įsigyti.
Taip pasielgė „Huffington Post“ dienraštis, kuriame komentarų skaičius birželio mėnesį pasiekė daugiau nei 3,2 milijono, teigiama pranešime. Šią vasarą dienraštis įsigijo bendrovę „Adaptive Semantics“, kurioje komentarus prižiūri ne samdomi moderatoriai, o speciali programinė įranga. „JuLiA“ pavadintos programos algoritmai „skenuoja“ komentarus ir ieško juose plūdimosi, obsceniškų palyginimų ir kitos verbalinės bjaurasties požymių. Juos aptikusi programa atkreipia bendrovės darbuotojų dėmesį, kurie priima atitinkamą sprendimą – trinti tokį komentarą ar ne.