Oksforde vykstančioje parodoje „Ted Global 2010“ bendrovė „Microsoft“ demonstruoja „virtualių žmonių“ technologiją, siūlydama lankytojams susipažinti su jos sukurtu skaitmeniniu berniuku Milo.
Pirmą kartą Milo – virtualus ketverių metų berniuką imituojantis skaitmeninis personažas – buvo pristatytas 2009 metais vykusioje parodoje „E3 Expo“. Jis buvo sukurtas remiantis bendrovės „Lionhead Studios“ dirbtinio intelekto technologija ir neįvardintais pačios „Microsoft“ programiniais sprendimais. Milo reaguoja į su juo bendraujančių žmonių kalbą, kūno judesius ir emocijas, suteikdamas tikroviškos sąveikos su virtualiu personažu galimybę.
Ji labiausiai aktuali kompiuteriniuose žaidimuose – neatsitiktinai „Microsoft“ į Oksfordą atsivežė savo žaidimų kompiuterio „Xbox 360“ belaidį valdiklį „Kinect“, kuris užtikrina parodos lankytojų sąveiką su Milo.
Milo kūrėjo Peterio Molyneuxo, žinomo kompiuterinių žaidimų specialisto, teigimu, šiame virtualiame personaže, kurį „Microsoft“ vadina pirmuoju pasaulyje „skaitmeniniu žmogumi“, geriausiai imituojančiu tikrą žmogų, naudojama tam tikra psichologinė technika, priverčianti manyti, jog šis berniukas – realus. Pasak jo, kiekvienas, bendraudamas su Milo, atras vis naujų jo bruožų, nes virtualaus berniuko „charakteris“ ir bendravimo ypatumai keisis priklausomai nuo atskiro žmogaus sąveikos su juo niuansų ir kaupiamos bendravimo patirties.
„Ted Global 2010“ parodoje „Microsoft“ demonstruoja pirminius kompiuterinio žaidimo su Milo epizodus, kuriuose kiekvienas gali išbandyti tiesioginį bendravimą su virtualiu berniuku. „Microsoft“ atstovai tai vadina perėjimu nuo įprastais manipuliatoriais valdomų kompiuterinių žaidimų prie naujos kartos virtualių pramogų, primenančių mokslinę fantastiką.
Peterio Molyneuxo kuriamas žaidimas – pasakojimas apie vienišą keturmetį vaiką, kurio šeima persikėlė iš Londono į Naująją Angliją Amerikoje, o tėvai turi per mažai laiko bendrauti su juo tiek, kiek jis norėtų, rašo britų dienraštis „Daily Mail“. Naudojant naująjį „Kinect“ valdiklį, kurį „Microsoft“ netrukus ruošiasi pateikti rinkai, žiūrovai sąveikauja su Milo per įvairius daviklius, mikrofonus ir vaizdo kameras. Į kompiuterį siunčiamus signalus apdoroja speciali Milo valdanti programinė įranga, naudojanti dirbtinio intelekto technologiją. Ji stengiasi pasiekti kuo didesnį virtualaus personažo veido išraiškų, judesių, kalbėjimo natūralumą.
Kol kas šis žaidimas tėra tik pradinėje kūrimo stadijoje, ir nežinia, ar išvis kada nors taps komerciniu produktu, teigiama pranešime. Tačiau jau dabar Milo su juo bendraujantiems žmonėms palieka tokį įspūdį, kuris neleidžia abejoti šviesia „virtualių žmonių“ technologijos ateitimi.
Šiame vaizdo siužete – pirmoji pažintis su Milo.