Nuo liepos 1-osios plečiamas elektroninių paslaugų spektras – daugiau galimybių vartotojams pasiūlys Policijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos (VRM) ir VĮ „Regitra“.
„Elektroninių paslaugų paklausa nuolat didėja. Tam įtakos turi ir tai, kad šiuo metu išduota apie 380 tūkstančių asmens tapatybės kortelių, kuriose yra vadinamieji e.parašai, leidžiantys ne tik identifikuoti asmenį, bet ir saugiai bei greitai internetu teikti daug duomenų ar dokumentų. Todėl nuolat jaučiame įsipareigojimą gyventojams pateikti naujų ir naudingų paslaugų. Manau, startuosiančios vairuotojų pažymėjimo keitimo, automobilių registravimo ir pranešimų policijai paslaugos ne tik palengvins procedūras, bet ir padidins jų kokybę bei saugumą“, – sako vidaus reikalų ministras Raimundas Palaitis.
Nuo liepos 1 d. elektroniniu būdu Policijos departamentui prie VRM gyventojai galės informuoti pareigūnus apie teisės pažeidimus – nelegalaus alkoholio gamybą ir prekybą, narkotinių medžiagų platinimą ar vartojimą, chuliganizmą, viešosios tvarkos pažeidimus bei kitas nusikalstamas veikas, už kurias taikoma administracinė ar baudžiamoji atsakomybė. Pareiškimus užpildyti ir juos išsiųsti gyventojai galės apsilankę interneto tinklapyje adresu https://ep.policija.lt. Pareiškimai galės būti teikiami anonimiškai arba identifikuojantis bei pasirašant elektroniniu parašu. Pastaruoju atveju pareiškėjui nebereikės vykti į policijos įstaigą. PD prie VRM Policijos informacijos valdybos Informatikos ir ryšių skyriaus viršininko Tomo Stankevičiaus teigimu, pranešimai bus priimami visą parą, todėl pateiktą informaciją pareigūnai įvertinti ir į ją reaguoti galės nedelsiant. Su šia sistema nuolat dirbs du pareigūnai, per parą numatoma sulaukti iki 20 pranešimų.
Ši paslauga – viena iš Europos Sąjungos paramos lėšų įgyvendinamo projekto E.policija, kurio tikslas – perkelti į elektroninę erdvę kaip galima daugiau policijos paslaugų. Pasak T. Stankevičiaus, elektroniniu būdu policija numato teikti apie 36 paslaugas. Planuojama, kad kitų metų pabaigoje policija turės įrankį, galintį užtikrinti šių paslaugų teikimą.
Taip pat startuoja VĮ „Regitra“ elektroninė paslauga „Vairuotojų portalas“, skirta norintiems pasikeisti vairuotojo pažymėjimą. Ši paslauga ypač aktuali jauniems vairuotojams, kuriems baigiasi laikinojo vairuotojo pažymėjimo 2 metų galiojimo laikotarpis. Pasikeisti jį į ilgalaikį, galiojantį 10 metų pažymėjimą, jie galės ne vykdami į „Regitros“ padalinį, o užpildę paraišką ir užsisakydami naująjį parsisiųsti paštu. Tačiau, pasak „Regitros“ Egzaminų metodikos skyriaus vyr. specialisto Sauliaus Ščiuplio, nors įstaigos duomenų bazė yra visiškai parengta, kiti vairuotojai elektroninės paslaugos turės palūkėti. Ji bus pradėta teikti tuomet, kai bus išspręsti nuotraukos ir parašo pavyzdžio perdavimo klausimai, o medicinos įstaigos turės vieningą bazę elektroniniu būdu pateikti pažymas apie vairuotojo sveikatos būklę. Kol kas gyventojai, norintys pasikeisti senesnio pavyzdžio vairuotojo pažymėjimą, turės dokumentus pateikti „Regitros“ padalinyje.
Kita „Regitros“ paslauga, pradedama teikti nuo liepos 1 d., skirta automobilių pardavėjams. Elektroniniu būdu jie galės registruoti naujus automobilius. „Regitra“ teikia ir kitas elektronines paslaugas: transporto priemonių ir vairuotojų pažymėjimų paieškos, registracijos vairavimo egzaminui bei informuoja apie užsakyto vairuotojo pažymėjimo gamybos stadiją. Elektroninių paslaugų spektras bus ir toliau plečiamas.