Masinė „internetizacija“ pavojinga vaikams, o ypač iš trečiojo pasaulio šalių. Kompiuteriai ir internetas namuose ne tik nepadeda mokantis, tačiau ir kenkia mokymosi rodikliams, pastebėjo Diuko universiteto mokslininkai.
Pagrindinė jų padaryta išvada yra ta, kad nuosavas kompiuteris kur kas labiau kenkia vaikams iš neturtingų šeimų, rašo „The Register“.
Pažangioji visuomenės dalis stengiasi visomis išgalėmis sumažinti „skaitmeninę nelygybę“ tarp turtingų ir trečiojo pasaulio šalių, kad neturtingi žmonės turėtų prieigą prie informacijos.
Mokinių iš neturtingų šeimų pavyzdys byloja, kad „internetizacija“ jiems kenkia labiau, nei vaikams iš pasiturinčių šeimų. Tai susiję su tuo, kad dirbantys keliuose darbuose (arba tiesiog vaikais nesirūpinantys) tėvai netikrina, kuo jų atžalos užsiima internete – ieško informacijos mokslams arba tiesiog žaidžia.
Dažniausiai vaikai kaip tik žaidžia, o atotrūkis tarp vaikų iš pasiturinčių ir neturtingų šeimų ne tik nemažėja, tačiau net didėja.
Tyrimą vykdė profesoriai Džeikobas Vigdoras ir Helen Led. Jie naudojo 2000-2005 metų informaciją, kai namų kompiuteriai su prieiga prie interneto pradėjo sparčiai populiarėti Šiaurės Karolinos šeimose.
Stebėdami 150 tūkstančių vaikų, profesoriai išanalizavo jų mokymosi rezultatus (matematikos ir kitų pamokų pažymius) prieš ir po kompiuterio su prieiga prie interneto atsiradimo šeimoje. Pažymiai buvo palyginti su neturinčių namuose kompiuterio mokinių rezultatais.
Paaiškėjo, kad kompiuterių naudojimas nežymiai, tačiau sumažina žinių lygį. Įdomu tai, kad tyrimas buvo vykdomas remiantis duomenimis iki 2005 metų, prieš visuotinį susižavėjimą socialiniais tinklais, arba, kaip teigia tyrėjai, prieš „Twitter“ ir „Facebook“ erą“.