Lietuvos migracijos tarnybose rengiamasi įdiegti dešimt specialių informacinių terminalų, kuriuose gyventojai galės pasitikrinti savo asmens tapatybės kortelėse (ATK) įdiegtus kvalifikuotus sertifikatus (vadinamąjį e. parašą) bei susipažinti su elektroninėmis paslaugomis.
„Iki rugsėjo mėnesio po vieną tokį terminalą planuojame įdiegti Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio centrinėse migracijos tarnybose, o iki kitų metų gegužės jie turėtų atsirasti ir kituose penkiuose apskričių centruose, – sako vidaus reikalų viceministras Algimantas Vakarinas. – Žmonėms, gavusiems naują asmens tapatybės kortelę, specialistas šiame terminale galės parodyti, kaip ja naudotis, supažindins su dokumento teikiamomis galimybėmis. Manau, terminalai duos akivaizdžią naudą informacinės visuomenės plėtrai“. Šiais metais informacinių terminalų įrengimui planuojama skirti 40 tūkst. litų.
Pasinaudoti naujojoje ATK įdiegtais elektroninį parašą generuojančiais kvalifikuotais sertifikatais gyventojai gali įsigiję specialius kompiuterio priedus – kortelių skaitytuvus – arba Viešojo interneto prieigos taškuose (VIPT). Šiuo metu Lietuvoje yra 875 VIPT. Daugumoje jų – 88 procentuose – jau dabar įdiegti skaitytuvai, leidžiantys gyventojams identifikuotis elektroninėje erdvėje ir naudotis įvairiomis elektroninėmis paslaugomis. Tokiais kortelių skaitytuvais iki metų pabaigos numatoma aprūpinti ir likusius VIPT, esančius ne bibliotekose. Bibliotekose esančius VIPT skaitytuvais aprūpina Vidaus reikalų ministerija kartu su B. ir M. Geitsų remiamu projektu „Bibliotekos pažangai“.
Elektroninės valdžios vartuose adresais www.evaldzia.lt ir www.epaslaugos.lt gyventojai gali deklaruoti gyvenamąją vietą, pajamas ir turtą, gauti duomenų suvestines iš Valstybinio socialinio draudimo fondo bei pateikti prašymus pašalpoms, išmokoms, pensijomis ir kompensacijoms.
Elektronines paslaugas taip pat teikia Gyventojų, Hipotekos, Testamentų, Turto areštų aktų, Vedybų sutarčių registrai. Valstybinėse ligonių kasose galima gauti duomenis apie suteiktas medicinos paslaugas ir išrašytus medikamentus. Identifikavęsi elektroninėje erdvėje gyventojai gali gauti pažymas apie deklaruotą gyvenamąją vietą ir šeiminę padėtį, teistumo (neteistumo) pažymas, atsiskaitymo su valstybės ir savivaldybių biudžetais, pinigų fondais ir kitas pažymas.
Taip pat galima naudotis VĮ „Registrų centras“, Vilniaus ir Kauno miestų savivaldybių, Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos, Ryšių reguliavimo tarnybos bei kitomis paslaugomis, gauti su statybomis susijusius dokumentus, aukštųjų mokyklų studentai gali pateikti prašymus gauti valstybės ir valstybės remiamas paskolas. Nuo balandžio mėnesio ATK turėtojai gali naudotis Ūkio banko elektroninės bankininkystės sistemos paslaugomis. Planuojama, kad netrukus elektroninėje erdvėje bus galima registruoti transporto priemones, gauti vairuotojų pažymėjimus, registruoti juridinius asmenis, naudotis atestatų registro duomenimis.
Šiuo metu Lietuvoje jau išduota apie 350 tūkstančių asmens tapatybės kortelių, kuriose įdiegti kvalifikuoti sertifikatai, generuojantys elektroninį parašą.