Neretai pasitaiko taip, kad įmonės vadovybė deramai neįvertina informacinių technologijų (IT) teikiamos naudos. Kita vertus, IT specialistai ne visada tinkamai atsižvelgia į verslo tikslus. Vienas iš galimų sprendimų yra IT paslaugų valdymas, leidžiantis dirbti taip, jog verslas galėtų išnaudoti visas IT galimybes, o, savo ruožtu, IT patenkintų jo poreikius. Siekiant naująją koncepciją pritaikyti organizacijos veikloje, pasitelkiamos ne tik inovatyvios, bet kartu smagios priemonės, pavyzdžiui, simuliaciniai žaidimai.
„Informacinių technologijų paslaugų valdymas gali padėti suvienyti IT ir verslo tikslus. Taip pat šis valdymo metodas leidžia sumažinti išlaidas ir pagerina IT padalinio darbo kokybę. Tačiau apsispręsti ir pradėti taikyti paslaugų valdymo metodus įmonei gali būti tikras iššūkis. Todėl nusprendėme pasiūlyti naujieną Lietuvos IT rinkoje – verslo simuliaciją, sukurtą pademonstruoti visus pagrindinius IT paslaugų valdymo principus, ir, pasitelkiant žaidimą, atrasti jų naudą organizacijai“, – teigia bendrovės „Blue Bridge“ pardavimų ir marketingo direktorius Dalius Butkus.
Pasak „Blue Bridge“ atstovo, įmonės naudojamas simuliacinis žaidimas yra interaktyvi ir linksma priemonė, padedanti suvokti IT paslaugų valdymo terminologiją, procesus, jų tarpusavio sąveiką, o svarbiausia tai, kaip IT paslaugų valdymas veikia verslo rezultatus. Žaidimas skatina dalyvius įsitraukti ir susipažinti su IT paslaugų valdymo praktikomis.
„Vieną dieną trunkantį simuliacinį žaidimą sudaro keletas etapų, kurių metu žaidimo dalyviai vysto IT paslaugų valdymo procesus ir patys suvokia, kokią naudą atneša procesų tobulinimas, komunikacija ir bendradarbiavimas. Tai pasiekiama naudojant gyvenimiškus scenarijus, per kuriuos dalyviai įgauna realios patirties“, – teigia D. Butkus.
Simuliacinio žaidimo pirmame etape dalyviai supažindinami su paslaugų tarnyba ir incidentų valdymu, antrame etape – kaip tobulinti incidentų valdymą bei valdyti problemas, žinias ir keitimus. Trečiame etape pristatoma, kaip gerinti paslaugų tarnybos darbą ir incidentų bei problemų ir žinių valdymą, kokia yra keitimų valdymo svarba, taip pat dalyviai supažindinami su konfigūracijos procesu ir paslaugų lygio valdymu. Paskutiniajame – ketvirtame – etape žaidimo dalyviams pristatomi finansų, paslaugų tęstinumo, prieinamumo ir pajėgumų valdymo procesai.
Pasak „Blue Bridge“ specialisto, simuliacinio žaidimo nauda akivaizdi, nes per trumpą laiką didelis dalyvių skaičius perpranta paslaugų valdymo principus. Kadangi šios žinios įgyjamos kombinuojant visus keturis pagrindinius mokymosi principus – veikimą, analizę, teorinį mokymąsi ir praktinio sprendimo ieškojimą – dalyviai jas įsimena ilgam.
„Be to, tokie mokymai yra puikus komandinio darbo pavyzdys. Žaidimo dalyviai kartu planuoja etapų veiksmus, vieningai siekia bendro tikslo, vertina rezultatus – tai padeda stiprinti kolektyvą bei skatina dirbti kartu“, – sako D. Butkus.