Teisingumo ministerija ir VĮ Registrų centras informuoja, kad prie Registrų centro teikiamų elektroninių paslaugų sistemos gyventojai jau gali prisijungti naudodamiesi asmens tapatybės kortelėmis bei valstybės tarnautojo pažymėjimais.
Asmens tapatybės kortelė. „Dokumentai.lt“ nuotr. |
---|
Gyventojai, turintys naujo pavyzdžio asmens tapatybės korteles su integruotais elektroninio parašo sertifikatais arba naujo pavyzdžio valstybės tarnautojo pažymėjimus, prie Registrų centro elektroninių paslaugų jau gali prisijungti per elektroninius valdžios vartus www.epaslaugos.lt. Taigi asmenims, norintiems gauti elektronines Registrų centro paslaugas bei turintiems minėto pavyzdžio dokumentus, nebereikės naudotis kitomis asmens tapatybę patvirtinančiomis priemonėmis, teigiama pranešime.
Tokia galimybė sudaryta Informacinės visuomenės plėtros komitetui ir VĮ Registrų centrui 2010 m. kovo 20 d. pasirašius bendradarbiavimo sutartį.
Elektroninių valdžios vartų portale gyventojai galės užsisakyti šias Nekilnojamojo turto registro ir Juridinių asmenų registro paslaugas: įsigyti bet kurią fiziniam ar juridiniam asmeniui nuosavybės teise priklausiančio turto registro išrašo elektroninę kopiją, nusipirkti dominančio juridinio asmens registro išrašą, pildyti ir teikti finansinių ataskaitų el. rinkinius interaktyviai, laikinai įtraukti įmonės pavadinimą į Juridinių asmenų registrą, įregistruoti naują individualią įmonę ir kt.
Asmens tapatybės kortelių su integruotais skaitmeniniais sertifikatais panaudojimo galimybių plėtra – tai dalis Viešojo administravimo institucijų informacinių sistemų interoperabilumo sistemos (VAIISIS). Ši sistema sudaro sąlygas valstybės ir savivaldybės institucijoms, įstaigoms ir įmonėms teikti teisės aktų nustatytas elektronines paslaugas vieno langelio principu, t. y. sudaryti centralizuoto tapatybės nustatymo ir apmokėjimo už suteiktas paslaugas galimybę bei užtikrinti tarpinstitucinius duomenų mainus, sakoma pranešime.