Vienintelė „Google“ sertifikuota kompanija Lietuvoje „Addvisors“ prognozuoja paieškos mechanizmo optimizavimo (angl. SEO) paslaugų bumą – Lietuvos įmonių šiems sprendimams skiriamos išlaidos šiemet turėtų išaugti ne mažiau nei dvigubai.
Pasak „Addvisors“ vadovės Skaistės Knyzaitės, apie augantį rinkos susidomėjimą šiomis paslaugomis iliustruoja populiariausios Lietuvoje paieškos sistemos „Google“ raktinių žodžių tendencijos – didžiulis susidomėjimas SEO terminu fiksuotas nuo 2006 m. pirmo ketvirčio pabaigos, vėliau ūgtelėjo 2007 m. viduryje ir ėmė tolydžio augti nuo praėjusių metų vidurio.
Ne mažiau iškalbingas pavyzdys – BBC naujienų tinklapis nuo praėjusių metų pabaigos, siekdamas geresnių savo naujienų pozicijų tarp paieškos rezultatų, žurnalistams rekomendavo naudoti ilgesnes, nei įprasta, antraštes ir vengti ekspresyvių, tačiau neinformatyvių formuluočių.
„Akivaizdu, jog paieškos generuojami rezultatai tampa aktualia alternatyva tradicinei interneto reklamai, o jos mechanizmai tobulinami neįtikėtinais tempais – kas veikė prieš metus, šiemet nebeduoda siekiamo rezultato, todėl norintys išlaikyti turimas pozicijas arba maksimaliai efektyviai išnaudoti paieškos galimybes turi sekti tendencijas ir nuolatos tobulėti“, - sako S.Knyzaitė. „Addvisors“ su naujomis tendencijomis periodiškai susipažįsta kasmet Las Vegas JAV vykstančiose „Google“ konferencijose.
Pasak S.Knyzaitės, nauja tai, jog „Google“ tampa svarbus tinklapio užsikrovimo greitis ir kuo toliau, tuo jis bus svarbesnis. „Prieš porą metų Lietuvoje tapo madinga turėti iliustratyvius, animuotus ir nepigiai kainuojančius tinklapius, kurie iki šiol nebuvo efektyviai indeksuojami „Google“, o ateityje šie tinklapiai gali dar labiau pralaimėti konkurencinę kovą prieš paprastesnius vien dėl ilgesnio krovimosi“, - sako „Addvisors“ direktorė.
Kita aktuali tendencija – įvairių informacijos pateikimo formų - žemėlapių, nuotraukų, vaizdo įrašų ir kt. – indeksavimas paieškos rezultatuose. „Šiuos duomenis „Google“ traktuoja kaip lygiaverčius tekstiniams, o jų reitingavimas priklauso nuo sėkmingai panaudotų optimizavimo instrumentų. Kompanija ar produktas, kurio vaizdo įrašai atsiranda universalios paieškos rezultatuose, gali tikėtis žymiai didesnio lankytojų dėmesio. Vis daugiau internautų naudojasi ir „Google“ vaizdų paieška“, - sako S.Knyzaitė.
„Addvisors“ vadovės teigimu, Lietuvoje iki šiol nebuvo naudojami dauguma optimizavimo principų, kai kurie iš jų net nėra plačiai žinomi, todėl klientų, kurių sprendimus nulėmė puslapio estetinis patrauklumas, o ne efektyvus atradimas per paiešką, internete šiemet laukia rimti konkurenciniai iššūkiai.
Vis dėlto interneto specialistė nerekomenduoja aklai sekti pirma pasitaikiusia paieškos optimizavimo sprendimus diegiančia kompanija. Svarbu atidžiai pasirinkti parterius, kad nereiktų tos pačios paslaugos pirkti du kartus. „Ši sritis yra labai specifinė, todėl neįsigilinusiam žmogui sudėtinga nustatyti, ar siūlomos paslaugos atitinka jo poreikius ir ar bus kokybiškai suteiktos. Geriausiai už save kalba konkretūs atliktų darbų pavydžiai, bei klientų, kuriems tokie sprendimai įgyvendinti, rekomendacijos“, - sako S.Knyzaitė.