Nepaisant didėjančios „netbook“ klasės nešiojamųjų kompiuterių paklausos, bendrovė „Intel“ prarado susidomėjimą jais, praneša „CNet“. Neseniai surengtoje „Raymond James IT Supply Chain“ konferencijoje „Intel“ pardavimų ir rinkodaros grupės viceprezidentas Stu Pannas pareiškė, kad pastaruoju metu „Intel“ entuziazmas dėl augančio „netbook“ kompiuterių segmento gerokai išsisklaidė.
Jis pripažino, kad „Intel“ nesitikėjo tokios internetinių kompiuterių sėkmės, kokia šiuo metu stebima Europoje ir JAV. Bendrovės rinkodaros specialistai manė, kad „netbook“ kompiuteriai labiausiai išpopuliarės besivystančiose šalyse, nes tai gali būti alternatyva neišgalintiems įsigyti visaverčių nešiojamųjų kompiuterių.
Reuters/„Scanpix“ nuotr.
„Mes manėme, kad „netbook“ kompiuteriai bus perkami vaikams ir daugiausiai plis besivystančiose šalyse. Tačiau iš tikrųjų viskas susiklostė taip, kad didžioji jų dalis parduodama JAV ir Vakarų Europoje, o juos perka įvairaus amžiaus žmonės, – pripažino S. Pannas. – Tačiau jeigu jūs bent kartą naudojotės „netbook“ kompiuteriu, ir į jūsų rankas buvo patekęs modelis su 10 colių ekranu, turėtumėte žinoti, kad toks žaisliukas gali sudominti nebent vienai valandai. Tai ne tas daiktas, kurį naudotumėte kiekvieną dieną.“
„Intel“ atstovai taip pat pabrėžia, kad „netbook“ rinka jiems yra mažiau pelninga nei pagrindinė verslo kryptis. Asmeninių kompiuterių gamintojai atkakliai laikosi požiūrio, kad „netbook“ kompiuterių kaina turi būti mažesnė nei įprastų, tačiau, pasak „Intel“ viceprezidento, patys dėl to ir nukenčia, nes siekdami didelių pardavimų apimčių turi aukoti kainų skirtumą.
Dar šių metų pradžioje „Intel“ laikėsi visiškai priešingos pozicijos: „netbook“ rinką ji laikė labai perspektyvia. Šių metų vasarą bendrovės atstovai prognozavo, kad 2008 – 2011 m. bus parduota 47 mln. tokių kompiuterių. Tokie vertinimai atitiko ir rinkos tyrimų bendrovės „Gartner“ prognozes: jos analitikų teigimu, iki 2012 m. pasaulyje turėtų būti parduota apie 50 mln. „pigių interneto naršymui skirtų nešiojamųjų kompiuterių“.