Tarptautinė informacinių technologijų korporacija IBM kurs ir diegs viešojo transporto keleivių aptarnavimo sistemą Dubline. Elektroninio apmokėjimo sistema Airijos sostinės gyventojams ir svečiams leis keliauti visais autobusais, traukiniais ir tramvajais naudojantis išankstinio apmokėjimo elektroniniu bilietu.
Naujos kartos apmokėjimo sistema apdoros 2 mln. operacijų per dieną. Bus išnaudota mobiliųjų tinklų paslaugų pridedamoji vertė (angl. – value added services), kuri leis papildyti elektroninį bilietą internetu ir per prekybos tinklus.
Šis IBM projektas yra „Transport 21“ programos – iki šiol didžiausių investicijų į Airijos transporto sistemą – dalis. Planuojama, kad iki 2015 metų Airija investuos 34 mln. eurų, todėl šalies gyventojai galės žymiai patogiau keliauti visų rūšių transportu, o efektyvi informacinė sistema leis sutaupyti papildomų lėšų.
Keleiviams nebereikės nešiotis grynųjų pinigų, nes elektroninį bilietą-kortelę jie galės pasipildyti kada panorėję. Nekils jokių nepatogumų persėdant į kitą viešojo transporto rūšį, kokia ji bebūtų, kokiai bendrovei bepriklausytų.
Dubline bus panaudota jau pasiteisinusi IBM technologijų platforma aptarnavimo programinei įrangai kurti, panaudota modernizuojant Singapūro viešojo transporto sistemą. 2006 metais Singapūras pasirinko IBM technologijas ir sprendimus ilgalaikei viešojo transporto sistemos plėtrai.
„Viešojo transporto sektorius atlieka gyvybiškai svarbią funkciją – ir gyventojų susisiekimo, ir miesto transporto srautų reguliavimo prasme“, - sako „IBM Lietuva“ vadovas Rimantas Vaitkus, - „Pasauliniai pavyzdžiai rodo, kad naujausių technologijų diegimas gali viešąjį transportą išlaikyti patrauklų ir patogų miestų gyventojams“.
IBM technologijos jau padeda reguliuoti transporto srautus ir spūstis Londone (D. Britanija), Stokholme (Švedija), Singapūre (Singapūras) ir Brisbene (Australija).