Olimpinių žaidynių metu kovos vyko ne tik Pekino arenose, tačiau ir interneto tinklalapiuose. Juose užvirė kova tarp bendrovių „Microsoft“ ir „Adobe Systems“ kuriamų vaizdo transliavimo formatų, praneša „Reuters“.
„Microsoft“ plėtojama technologija „Silverlight“ ir „Adobe Flash“ formatas šiuo metu rungiasi dėl to, kam ateityje bus patikėtos vaizdo transliacijos internete.
„Silverlight“ technologijos galimybės pristatomos JAV televizijos NBC tinklalapyje, kuriame vienu metu galima žiūrėti keturias skirtingas vaizdo transliacijas ar stebėti po vaizdu besikeičiančias komentarų eilutes.
Olimpinių žaidynių metu NBC svetainėje daugiau kaip 40 mln. JAV gyventojų stebėjo tiesiogines transliacijas iš Pekino savo interneto naršyklėse. Jiems tereikėjo atsisiųsti ir įsidiegti „Silverlight“ vaizdo leistuvę.
Didindama „Silverlight“ vartotojų gretas, „Microsoft“ siekia pritraukti daugiau programuotojų dėmesio, kurie naudoja tokias technologijas kaip „Silverlight“ ar „Flash“ kurti grafinėmis savybės išsiskiriančias interneto svetaines. Pavyzdžiui, „Flash“ technologiją vaizdo turiniui perduoti naudoja bene didžiausias dalijimosi filmukais portalas „Youtube“.
Kaip paaiškėjo pasibaigus Olimpinėms žaidynėms, daugiau negu pusė NBC svetainės lankytojų neturėjo „Silverlight“ leistuvės. Tuo metu „Flash“ leistuvę galima aptikti kone visuose kompiuteriuose, o apie 80 proc. vaizdo turinio internete remiasi būtent šia technologija.
Programuotojai, naudodamiesi „Flash“, „Silverlight“ ar paprastesne AJAX technologija, kuria naujo tipo interaktyvią programinę įrangą, vadinamą „Rich Internet Applications“. Tokio tipo programas paprasta įdiegti ir prižiūrėti, tačiau jos gali pasiūlyti įvairias grafines funkcijas ir realiuoju laiku atnaujinamus duomenis.
„Microsoft“ tampa svarbu pritraukti programuotojų, kurie, kurdami interneto programas, naudotųsi jos technologija. Daugelį metų pardavinėjusi licencijas kompiuterio diske veikiančiai programinei įrangai „Microsoft“ susidūrė su nauju iššūkiu - nemokamomis interneto naršyklėse veikiančiomis programomis.
„Gartner“ duomenimis, 90 iš 100 tarp įprastų vartotojų populiariausių tinklalapių naudoja šio tipo programas, tuo metu apie 90 proc. iš 1000 didžiausių pasaulio bendrovių savo svetainėse šios technologijos dar neturi.
Tam, kam pavyks išsikovoti vietą šioje srityje, priklausys ir didesnė interneto reklamos dalis.