Grafikos ir žaidimų programuotojai, įpykę dėl atsiliekančių „OpenGL“ specifikacijų, grasina pereiti prie „Microsoft DirectX“ technologijos. „OpenGL“ kūrėjai jų prašo neskubėti ir palaukti naujos – 3.1 – versijos.
Neil Trevett, „Khronos Group“ prezidentas ir „Nvidia“ viceprezidentas, „The Register“ antradienį teigė, kad konsorciumas tikisi pradėti „OpenGL“ modernizacijos procesą 3.1 versija. Jis taip pat tikisi, kad naują platformos versiją pavyks paruošti per pusmetį.
„OpenGL“ trečioji versija buvo kuriama dvejus metus.
Šioje versijoje pirmą kartą per visus 16 „OpenGL“ gyvavimo metų buvo panaudotas pasmerkimo (angl. deprecation) mechanizmas, leisiantis projekto planuotojams pažymėti platformos sąvybes, kurios ateinančioje versijoje bus pašalintos.
„OpenGL 3.0“ – svarbus žingsnis modernizuojant „OpenGL“ – teigia Trevett – „Trečiojoje versijoje jau yra pažymėtų sąvybių, kurios pasirodys 3.1 platformoje.“
Nepaisant to, programuotojai – nusivylę. Dauguma mano, kad platforma, tobulinta du metus, neįgyvendino žadėtų pasikeitimų. „Khronos“ puslapio administratoriui net teko įjungti cenzūrą ir trinti nepadorius žodžius iš milžiniškos bangos komentarų, užplūdusių „OpenGL“ forumus.
Galutinę platformos specifikaciją programuotojai vadina „nuviliančia“, „neverta 3.0 vardo“ ir viešai siūlo „Khronos“ konsorciumo vadovams atsistatyti.
Forumuose kaltinama ir CAD („Computer Assisted Design“) industrija – dėl nesugebėjimo laiku atnaujinti savo programinės įrangos.
Pats Trevett teigia, kad pilnas platformos perrašymas šiuo metu – kiek per didelė užduotis. „OpenGL“ naudoja AMD, „Apple“, „Intel“, „Dolby“, „Ericsson“, „Panasonic“, „Nokia“ bei „Symbian“ – ir tai tik nedidelė „Khronos“ konsorciumo narių dalis.
Trevett taip pat pripažįsta, kad, nors „OpenGL“ komanda dirbo ties didžiuoju tikslu – „OpenGL“ sumažinimu, atsilikimas nuo grafiko reiškia, kad platforma negeba naudotis naujausiomis techninės įrangos funkcijomis.
Į kaltinimus CAD industrijai Trevett reagavo teigdamas, kad žaidimai yra perrašomi daug dažniau, negu CAD programos, todėl negalima esminių pakeitimų daryti per staigiai. Jis pridėjo, kad, nors trečioji „OpenGL“ versija nėra tokia moderni, kaip tikėtasi, pasmerkimo mechanizmas – didelis žingsnis link pagrindinio tikslo – platformos supaprastinimo ir pagreitinimo – tuo pačiu leidžiant CAD programuotojams pasiruošti esminiams platformos pokyčiams.