Niujorko teisėjas šią savaitę dalijimosi vaizdo klipais svetainei “Youtube“, pagal lankomumą užimančiai trečiąją vietą pasaulyje tarp interneto tinklalapių, liepė atskleisti duomenis apie savo lankytojų žiūrėjimo įpročius, rašo “Washington Post“.
Ši nutartis yra bylos dėl 1 mlrd. JAV dolerių ieškinio dalis, kurią prieš „Youtube“ iškėlė kabelinius TV tinklus valdanti bendrovė „Viacom“. Pastaroji bendrovė kaltina svetainę „Youtube“, jog ši skatina piratinių vaizdo įrašų įkėlimą ir iš to pelnosi.
Vartotojų duomenų „Viacom“ prireikė norint įrodyti, kad iš televizijos nukopijuoti vaizdeliai yra populiaresni už asmeninius žmonių vaizdelius.
Kiekvieną minutę į „Youtube“ patalpinama 13 valandų trukmės vaizdo medžiagos, per savaitę ji sulaukia šimtų milijonų žiūrovų. Artimiausiu metu „Youtube“ turėtų pateikti 12 terbaitų dydžio duomenų bazę su prisijungimo informacija - vartotojų vardais, IP adresais, ir tai, ką bei kiek laiko žmogus žiūrėjo.
„Youtube“ argumentus dėl privatumo teisių pažeidimo teisėjas pavadino spekuliaciniais ir kad vien IP adreso nepakanka žmogaus tapatybei nustatyti.
Paskelbta nutartis ant kojų sukėlė asmens teisių gynėjus, anot kurių, taip pažeidžiama teisė į privatumą. Pilietinių teisių gynimo organizacijos „Electronic Frontier Foundation“ teigimu, net ir informacija apie žiūrėjimo įpročius gali daug pasakyti apie patį žmogų.